Ροντούλης Αστ.:«Συγχώνευση και Κατάργηση Σχολικών Μονάδων»


 Οι συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια και είχαν ως μοναδικό κριτήριο τον αριθμό των μαθητών και τον περιορισμό των λειτουργικών δαπανών, έχουν δημιουργήσει αλγεινή εντύπωση σε όλη την Εκπαιδευτική Κοινότητα. Είναι, λοιπόν, λογικοί οι φόβοι, όπως αυτοί εκφράζονται από μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς, ότι οι εκτεταμένες συγχωνεύσεις – καταργήσεις σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε όλη τη χώρα, όπως προβλέπονται από την νομοθετική ρύθμιση που κατέθεσε προς διαβούλευση η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, θα οδηγήσει σε ακόμη χειρότερες καταστάσεις.

 Συγκεκριμένα, ο δραστικός περιορισμός του ελεύθερου χρόνου των μαθητών, οι κίνδυνοι που συνεπάγεται η καθημερινή μετακίνησή τους και η υποβάθμιση της ποιότητας εκπαίδευσης, λόγω της αύξησης της αναλογίας μαθητών – εκπαιδευτικού είναι μερικές μόνο από τις δυσμενείς συνέπειες που θα προκληθούν στους μαθητές από τις συγκεκριμένες αλλαγές, ενώ η δημιουργία Μητροπολιτικών σχολείων, όπως σχεδιάζεται από την Κυβέρνηση, θα πλήξει και τους εκπαιδευτικούς, αφού μετά την μεγάλη μείωση των αποδοχών τους, θα λάβουν και το δεύτερο «χτύπημα» που θα είναι η απώλεια των οργανικών τους θέσεων.  

Με δεδομένο ότι η επιτυχία οποιασδήποτε μεταρρύθμισης, απαιτεί τη συναίνεση των ανθρώπων που θα κληθούν να επωμιστούν τα πιθανά βάρη των αλλαγών, είναι βέβαιο ότι θα έπρεπε να έχει προηγηθεί η κατάλληλη προετοιμασία από τη μεριά της Πολιτείας. Έτσι, το προς διαβούλευση κείμενο της Νομοθετικής ρύθμισης, θα έπρεπε να συνοδεύεται  από μελέτες αναγνωρισμένων επιστημονικών φορέων, που να αξιολογούν τις επιπτώσεις των συγχωνεύσεων και καταργήσεων σχολικών μονάδων.

Τούτων δοθέντων, ερωτάται η κ. Υπουργός:

  • 1. Υπάρχει στα χέρια του Υπουργείου, μελέτη που να αποτιμά, τόσο το κοινωνικό κόστος από το κλείσιμο ενός σχολείου, όσο και τις επιπτώσεις που μπορεί να έχει, η αναγκαστική μείωση του ελεύθερου χρόνου των μαθητών στην μαθησιακή διαδικασία και στην διαμόρφωση της εν γένει προσωπικότητάς τους;
  • 2. Με ποιόν τρόπο η πολιτεία θα εγγυηθεί την ομαλή και ασφαλή καθημερινή μετακίνηση των μαθητών, ιδιαίτερα αυτών που διαμένουν σε ορεινά χωριά;
  • 3. Έχουν συνεκτιμηθεί οι επιπτώσεις που μπορεί να έχουν οι καταργήσεις σχολείων στην προσπάθεια που γίνεται για την συγκράτηση του πληθυσμού στην ύπαιθρο και ποιες ανταποδοτικές ενέργειες προβλέπονται εκ μέρους της Πολιτείας προκειμένου να μην ερημώσουν τα χωριά;
Προηγούμενο άρθρο Η ΑΙΡΕΤΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΕΚΠΟΝΕΙ ΔΥΟ ΜΕΛΕΤΕΣ ΓΙΑ ΝΕΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΓΝΛ
Επόμενο άρθρο Σημεία Ομιλίας του Βουλευτή Λαρίσης κ. Μάξιμου Χαρακόπουλου σε εκδήλωση της ΔΗΜ.Τ.Ο. Καλαμάτας