Ειδήσεις

Στελέχη του Δ. Λαρισαίων συγγραφείς έκδοσης της UNESCO για την Εκπαίδευση πολιτών για δημοκρατικές και βιώσιμες κοινότητες


Μια σημαντική αναγνώριση του πρωταγωνιστικού ρόλου της πόλης της Λάρισας στο παγκόσμιο δίκτυο της UNESCO των Learning Cities αποτελεί η έκδοση από το Ινστιτούτο Διά Βίου Μάθησης της UNESCO με τίτλο “Εκπαίδευση πολιτών για δημοκρατικές και βιώσιμες κοινότητες- Citizenship Education for democratic and sustainable communities”. Η έκδοση, η οποία παρελήφθη σε έντυπη μορφή αυτές τις μέρες, είναι διαθέσιμη σε τρεις γλώσσες (Αγγλικά, Κορεάτικα και Ελληνικά) και είναι αποτέλεσμα της συνεργασίας των πόλεων της Λάρισας και της Yeonsu- Gu (Δημοκρατία της Κορέας) με την υποστήριξη του Ινστιτούτου Διά Βίου Μάθησης της UNESCO.

Τη συγγραφή και επιμέλεια του έργου ανέλαβαν μέλη της ομάδας εργασίας “Λάρισα – Πόλη που Μαθαίνει”, ο Αντιδημάρχος Διοίκησης, Παιδείας και Διά Βίου Μάθησης Δημήτρης Δεληγιάννης και τα στελέχη του Δήμου Λαρισαίων Κλεονίκη Τσιούγκου, Βίκυ Γκούθα και Αντώνης Μουτσέλος  σε συνεργασία με τον καθηγητή του Πανεπιστημίου Columbia, Ted Fleming.

Η συγκεκριμένη έκδοση είναι η πρώτη του είδους που συμμετέχει ελληνική πόλη και είναι διαθέσιμη στην ηλεκτρονική βιβλιοθήκη της UNESCO. Το έργο εντάσσεται στο πλαίσιο των εργασιών της ομάδας εργασίας της UNESCO “Εκπαίδευση στην Ενεργό Πολιτειότητα” την περίοδο 2019-2021 το οποίο συντονίζουν τα τελευταία δύο χρόνια η Λάρισα και η πόλη Yeonsu Gu (Δημοκρατία της Κορέας).

Πρόκειται για μια πρωτότυπη έκδοση που περιλαμβάνει τα  αποτελέσματα έρευνας για την εκπαίδευση στην ενεργό πολιτειότητα και το ρόλο της τοπικής αυτοδιοίκησης, στην οποία συμμετείχαν 17 πόλεις του Δικτύου από την Ευρώπη, την Ασία, την Αφρική και Λατινική Αμερική, πλούσιο υλικό καλών πρακτικών (δράσεις, στρατηγικές) πόλεων, αλλά και θεωρητικές προσεγγίσεις από διακεκριμένους καθηγητές όπως η Katarina Popovic (Πανεπιστήμιο Βελιγραδίου) και ο Soonghee Han (Εθνικό Πανεπιστήμιο Σεούλ). Προλογίζουν ο Δήμαρχος της  Yeonsu- Gu, Nam- seok Ko και ο Δήμαρχος της Λάρισας Απόστολος Καλογιάννης, ενώ για τις προοπτικές της παρέμβασης γράφει ο επικεφαλής του Ινστιτούτου Διά Βίου Μάθησης της UNESCO (UIL) Raul Valdes – Cotera.

Η έκδοση ολοκληρώθηκε εν μέσω πανδημίας και ήταν αποτέλεσμα επίμονης δουλειάς και διαρκών διαδικτυακών συναντήσεων ανάμεσα σε Λάρισα, Αμβούργο, Δουβλίνο και Yeonsu.

 

 

Προηγούμενο άρθρο Μάξιμος: Ο Ντέσμοντ Τούτου εμβληματικός αγωνιστής των δικαιωμάτων του ανθρώπου!
Επόμενο άρθρο Μονάδα Επεξεργασίας Απορριμμάτων και επέκταση ΧΥΤΥ στη Λάρισα