Νέες ημερομηνίες των παραστάσεων λόγω παράτασης στη Λάρισα


Τη συγκλονιστική νουβέλα της Βάσας Σολωμού – Ξανθάκη «Ο Γάμος» σε θεατρική προσαρμογή και σκηνοθεσία του Κώστα Τσιάνου θα παρουσιάσει το Δη.Πε.Θε.- Λάρισας – «Θεσσαλικό Θέατρο» στην Ελασσόνα, στην Αίθουσα Θεάτρου «Δημάρχου Βασ. Φαρμάκη» το ΣΑΒΒΑΤΟ : 17 ΜΑΡΤΙΟΥ & την ΚΥΡΙΑΚΗ : 18 ΜΑΡΤΙΟΥ – 2012 και ώρα: 8

 

μ.μ.

Η είσοδος για το κοινό θα είναι

 

 

 

 

10 ευρώ ενώ το Νεανικό εισιτήριο (Φοιτητικό-μαθητικό–Παιδικό) θα είναι 7

ευρώ, δίνοντας έτσι την δυνατότητα σε όσο το δυνατόν περισσότερους θεατές να μπορέσουν να παρακολουθήσουν την παράσταση.

 

«

Ο Γάμος» πρωτοανέβηκε από το «Θεσσαλικό Θέατρο» πριν από 17 χρόνια, το 1994, με την Άννα Βαγενά στον κεντρικό ρόλο και γνώρισε τεράστια επιτυχία. Η επίσημη κριτική χαρακτήρισε την παράσταση σαν «ένα από τα σημαντικότερα σκηνικά επιτεύγματα των τελευταίων χρόνων», «παράσταση σταθμό που παίρνει μυθικές διαστάσεις» σαν «ένα συνταρακτικό εθνικό γεγονός»

και πολλά άλλα.

Η φοβερή εποχή που περνάμε επιβάλλει να ξαναρθούμε σε επαφή με τις ριζιμιές πρωταρχικές πανανθρώπινες αξίες, με σημαντικά κείμενα όπως το έργο της Βάσας Σολωμού –Ξανθάκη που με τη δύναμη της αλήθειας, τον μεστό διαυγή λόγο και την κατάθεση μιας απέραντης ευαισθησίας φθάνει σε υψηλά ποιητικά επίπεδα. Στην φετινή παράσταση τα σκηνικά και τα κοστούμια είναι και πάλι της Ιωάννας Παπαντωνίου που οι δημιουργίες της υμνήθηκαν από την κριτική.

 

Την κεντρική ηρωϊδα αυτή τη φορά ερμηνεύουν οι εξαιρετικές Ελένη Ουζουνίδου και σε νεαρή ηλικία η Γεωργία Γεωργόνη. Πρωταγωνιστούν Περικλής Καρακωνσταντόγλου (Πατέρας), η Πόπη Πελτεκοπούλου (Θείτσα Βαγγελή), ο Στέργιος Νένες (Νικόλας) , η Ζωή Μουκούλη (Αμαλία), η Μαίρη Σαουσοπούλου (Πεθερά), ο Βασίλης Γιαβρής (Μπάρμπα Τάσιος και Συμπέθερος), ο Γρηγόρης Ποιμενίδης (Κουρέας), η Δανάη Επιθυμιάδη (Τασία) και ο ΄

 

 

A

ρης Λάσκος

(Κλεάνθης, Κωνσταντής και γιατρός).

 

 

Για τις παραστάσεις ισχύουν τα εισιτήρια του Ο.Γ.Α.

 

 

Λίγα Λόγια από τον Κώστα Τσιάνο:

 

 

«

 

Επιστροφή στα δικά μας!…του τόπου μας…Στις πρωταρχικές αξίες που έρχονται από τα βάθη του χρόνου.

Να ξαναβρούμε τη λαλιά μας με την πανάρχαια καταγωγή.

 

Να «σκάψουμε

 

 

»

τη γή μας και να πατήσουμε στο νοτισμένο απ΄τους αιώνες χώμα.

Η ματιά μας να εξαγνιστεί κοιτάζοντας αχόρταγα τον κάμπο, τις κορυφογραμμές των βουνών και το θάμπος τ΄ουρανού.

 

Καιρός να ξαναδούμε ποιοι είμαστε, από πού ερχόμαστε, που ζούμε και για ποιόν σκοπό. Να ανακαλύψουμε τον τόπο μας και τι «πλούτος

 

 

»

μας έχει παραδοθεί από παλιά , για να προχωρήσουμε πάρα πέρα.

Η παγκοσμιοποίηση που μας έχουν επιβάλει και πήγε να τα ισοπεδώσει όλα, χρεωκόπησε και μας έριξε στα τάρταρα.

 

Ας ανασκουμποθούμε και με πείσμα ν΄αντισταθούμε στην οποιαδήποτε κρίση.

 

Εμείς ξαναγυρίζουμε μετά από

 

 

17 χρόνια στον συγκλονιστικό «Γάμο» της έξοχης Βάσας Σολωμού – Ξανθάκη. Στην παράσταση που θεωρήθηκε σαν «ένα συνταρακτικό και εθνικό γεγονός

»

 

Σαν «ένα από τα σημαντικότερα σκηνικά επιτεύγματα των τελευταίων χρόνων

». «Ένας σταθμός του ελληνικού θεάτρου

»

 

Είναι χρέος μας, όσο ποτέ άλλοτε, να παραστήσουμε ξανά για τους νέους, αλλά και όσους έχουν δεί το έργο πριν από

17

χρόνια.

Το έργο που με την δύναμη της αλήθειας, τον μεστό διαυγή λόγο και την κατάθεση μιας απέραντης ευαισθησίας φθάνει σε υψηλά ποιητικά επίπεδα.

 

Να ξαναγνωρίσουμε την κεντρική ηρωϊδα, την Λενάκη, μια απλή χωρική γυναίκα που γίνεται σύμβολο της Ελληνίδας ριζιμιάς μάνας, μέσα από το υπέρτατο χρέος της, προς τις πρωταρχικές αξίες της ζωής.

 

Ο «Γάμος

 

 

»

είναι σίγουρα μια αστείρευτη ιαματική πηγή, ικανή να ψηλώσει το νού και την καρδιά μας .Ευλογώ την ώρα που πρωτοδιάβασα το βιβλίο και μου γεννήθηκε η ιδέα να το διασκευάσω για το θέατρο, με την άδεια βεβαίως της αγαπημένης μας Βάσας και τη συμμετοχή της Άννας Βαγενά. Η παράσταση και η Άννα θριάμβευσαν όπως και όλοι οι συντελεστές της παράστασης. Η Άννα συνέχισε να το παίζει με τον δικό της θίασο για πολλές παραστάσεις, μέχρι που το δίδαξα και στο Κ.Θ.Β.Ε. με τεράστια επιτυχία.

Στην παράσταση του Κ.Θ.Β.Ε. έκανα κάποιες αλλαγές με κυριότερη την ανάθεση του ρόλου της Λενάκης σε δύο γυναίκες ηθοποιούς. Η μία σε νεαρή ηλικία και σε προχωρημένη η άλλη. Το ίδιο γίνεται και στην τωρινή μας νέα παράσταση.

 

Πιστεύω ότι έτσι αποφεύγουμε να ταυτιστεί ο θεατής με την Λενάκη και ότι η ηρωϊδα αποκτάει εμφανέστερα συμπαντικές διαστάσεις.

 

Εκτός από τα αμπελακιώτικα τραγούδια που ερμηνεύουν γυναίκες ντόπιες στην παράσταση μας, ακούγονατι και κάποια συγκλονιστικά τραγούδια και σκοποί του γάμου της Μακεδονίας και της Θράκης από αυθεντικούς ερμηνευτές.

 

Ακούγονται και δύο Θρακιώτικα τραγούδια που ερμηνεύουν εξαίσια η Δόμνα Σαμίου και ο Χρόνης Αηδονίδης.

 

Τη νέα χρονιά του

 

 

2012 το ¨Θέατρο του Μύλου» γίνεται 20 χρονών κι εγώ μπαίνω στα 50 χρόνια που υπηρετώ το θέατρο. Το 1962 πρωτοπάτησα το θεατρικό σανίδι, αν και μαθητής ακόμα της Δραματικής Σχολής και μάλιστα στη μυθική παράσταση «Ορνιθες» του Αριστοφάνη του «Θεάτρου Τέχνης – Κάρολου Κούν», στο «Θέατρο των Εθνών»

στο Παρίσι.

Τί πιο σπουδαίο να γιορτάσω αυτή τη χρυσή επέτειο με μια παράσταση που γεννήθηκε μέσα από τα σπλάχνα του «Θεσσαλικού Θεάτρου

 

 

»

και θεωρείται μία από τις σημαντικότερες σκηνοθετικές μου καταθέσεις.

Θέλω να ευχαριστήσω όλους όσους πήραν μέρος στη δημιουργία αυτής της παράστασης, αρχίζοντας από τους πρώτους του

 

 

1994

, τους άλλους που συνέχισαν αργότερα, τους καλλιτέχνες του Κ.Θ.Β.Ε και τους σημερινούς συναδέλφους που γεμάτοι συγκίνηση ανακαλύπτουν το συγκλονιστικό έργο της Βάσας Σολωμού – Ξανθάκη και την σκηνογραφική και ενδυματολογική ιδιοφυϊα της Ιωάννας Παπαντωνίου.

 

 

Κώστας Τσιάνος

Προηγούμενο άρθρο Μάξιμος Χαρακόπουλος: «Παρκαρισμένα» 2,2 δις για Αγροτική Ανάπτυξη στην ΕΕ
Επόμενο άρθρο ΕΞΑΡΘΡΩΘΗΚΕ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΠΟΥ ΔΙΕΠΡΑΤΤΕ ΔΙΑΚΕΚΡΙΜΕΝΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΚΛΟΠΩΝ