Ειδήσεις

Μάξιμος: Να διαφυλάξουμε την ταυτότητα των Ελλήνων της Μαριούπολης


«Η απάντηση του υπουργείου Εξωτερικών επιβεβαιώνει τις ανησυχίες μας για τις προοπτικές της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στην Ουκρανία, μετά τη ψήφιση του νέου εκπαιδευτικού νόμου. Είναι προφανές ότι εκ μέρους της Ελλάδας απαιτείται επιμονή στην απαίτηση του σεβασμού των μειονοτικών δικαιωμάτων, στο πλαίσιο των κοινών ευρωπαϊκών αξιών. Οι Έλληνες της Μαριούπολης είναι ένα ζωντανό κομμάτι του έθνους μας και πρέπει να διαφυλάξουμε την ιδιαίτερη ταυτότητά του». Τα παραπάνω τόνισε ο Εισηγητής Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων της Διακοινοβουλευτικής Συνέλευσης Ορθοδοξίας, βουλευτής Λαρίσης της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος, με αφορμή την απάντηση που έλαβε από τον υφυπουργό Εξωτερικών κ. Τέρενς Κουίκ, σε σχετική του ερώτηση.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τα στοιχεία του Υπουργείου Εξωτερικών «κατά το σχολικό έτος 2016-2017, η ελληνική διδάχθηκε από 72 ομογενείς εκπαιδευτικούς και 12 αποσπασμένους σε 3.359 μαθητές, σε 57 Εκπαιδευτικά Ιδρύματα πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και σε 120 ενήλικες στα Τμήματα Ελληνικής Γλώσσας σε 6 Κοινότητες. Στην Μαριούπολη, μάλιστα, λειτουργεί Γραφείο Συντονιστή Εκπαίδευσης, αλλά και Έδρα Ελληνικών Σπουδών στο τοπικό Πανεπιστήμιο, από το οποίο αποφοιτούν νεαροί ομογενείς, οι οποίοι διδάσκουν με τη σειρά τους τα ελληνικά στις οργανωμένες εστίες ελληνομάθειας της περιοχής».

Όσον αφορά τον νέο εκπαιδευτικό νόμο η απάντηση του υπουργείου Εξωτερικών αναφέρει, μεταξύ άλλων, ότι «προβληματισμό προκάλεσαν οι προβλέψεις του άρθρου 7 του εν λόγω Νόμου, σύμφωνα με το οποίο η γλώσσα που θα χρησιμοποιείται στην εκπαίδευση στα δημόσια ουκρανικά σχολεία θα είναι η ουκρανική. Άτομα που ανήκουν σε μειονότητες στην Ουκρανία, θα έχουν το δικαίωμα στην εκπαίδευση στην γλώσσα τους και στην ουκρανική μέχρι την 4η τάξη, ενώ στην συνέχεια, ο νέος νόμος επιτρέπει να διδάσκονται στα σχολεία μόνο ένα ή μερικά μαθήματα -και όχι το σύνολο των μαθημάτων- πέραν της ουκρανικής και σε δύο ή περισσότερες γλώσσες της ΕΕ, καταργώντας, με τον τρόπο αυτό, υφιστάμενο προνόμιο για κάποιες εθνικές μειονότητες. Η Ελλάς όπως και άλλες χώρες, μεταξύ των οποίων η Ουγγαρία, η Βουλγαρία και η Ρουμανία εξέφρασαν την ανησυχία τους για τις σχετικές προβλέψεις του νέου Νόμου.

Η αντίδραση της Ελλάδος για την προάσπιση των δικαιωμάτων στην εκπαίδευση των πολυάριθμων Ελλήνων ομογενών υπήρξε άμεση. Υπογραμμίζεται ότι ο Υπουργός Εξωτερικών κ. Ν. Κοτζιάς συνυπέγραψε, μαζί με τους ομολόγους του της Ουγγαρίας, της Βουλγαρίας και της Ρουμανίας, επιστολή όπου διατυπώνονται ανησυχίες σχετικά με τον περιορισμό των υφιστάμενων δικαιωμάτων, με την επισήμανση ότι ο νόμος υποβαθμίζει την διδασκαλία στις μειονοτικές γλώσσες στη φάση της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Υπογραμμίζεται ότι, κατόπιν διεθνών πιέσεων, η Ουκρανία έχει ήδη ζητήσει επισήμως γνωμοδότηση ως προς τη συμβατότητα του νέου νόμου με τις διεθνείς υποχρεώσεις της χώρας από την Επιτροπή της Βενετίας. Το ζήτημα αυτό εθίγη και στην κοινή επιστολή που συνυπέγραψε ο κ. Υπουργός. Αναμένεται, τους προσεχείς μήνες, η σχετική γνωμοδότηση της Επιτροπής».

 

Προηγούμενο άρθρο Το ΕΚΛ οργανώνει δωρεάν συναντήσεις γονέων
Επόμενο άρθρο Εκδήλωση της Πανθεσσαλικής Στέγης για τα 136 Χρόνια Ελεύθερης Θεσσαλίας