Ειδήσεις

Τον Μάρτιο του 2017 παραδίδεται ο Ε65


Με ρυθμούς πυρετώδεις συνεχίζονται τα έργα στα εργοτάξια του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας Ε65, όπως διαπιστώθηκε κατά την προχθεσινή ξενάγηση που έγινε από την κατασκευαστική εταιρεία προς τους εκπροσώπους των μέσων ενημέρωσης από όλη την Ελλάδα.

Τα έργα αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί τον Μάρτιο του 2017 και η πρόοδος των εργασιών στο εργοτάξιο της Καρδίτσας βρίσκεται ήδη στο 84%.

Αυτή τη στιγμή, εκτελούνται εργασίες σε τέσσερα εργοτάξια και πιο συγκεκριμένα στα εργοτάξια : Λαμίας (τμήμα Σκάρφεια – Ράχες αυτοκινητοδρόμου Α.Θ.Ε.), Ανάβρας (32,5 χλμ – 60,5 χλμ), Καρδίτσας (60,5 χλμ– 90,5 χλμ) και Τρικάλων.

Απασχολούνται 850 εργαζόμενοι και δουλεύουν 450 μηχανήματα έργου και οχήματα.

Το έργο παραχώρησης του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδος – Ε65 αφορά στην κατασκευή του ομώνυμου αυτοκινητόδρομου, από ημικόμβο με ΠΑΘΕ στο ύψος των Θερμοπυλών έως τον ανισόπεδο κόμβο με Εγνατία οδό (συνολικό μήκος περίπου 190,05 χλμ. με βάση την πρόσφατα κατατεθειμένη μελέτη), καθώς και στη συντήρηση, λειτουργία και διαχείριση του τμήματος της ΑΘΕ από την Σκάρφεια μέχρι τις Ράχες. Αυτό το 2ο κομμάτι έχει συνολικό μήκος 57,02 χλμ. και είναι ήδη σε λειτουργία.

 

Στοιχεία για την κατασκευή του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδος – Ε65

Τμήμα 0χλμ. έως 32 χλμ. – Νότιο αναβαλλόμενο- (Τ2 κατασκευαστική περίοδος)

Κόστος κατασκευής υπολειπόμενου αντικειμένου 310 εκατ. ευρώ περίπου.

Πρόκειται για έργο ενταγμένο στο ΕΣΠΑ. Ο φάκελος του, φάκελος μεγάλου έργου, έχει κατατεθεί από το αρμόδιο Υπουργείο στην Ε.Ε. και αναμένεται η σχετική έγκριση.

Από 0 χλμ. έως και 14 χλμ. η πρόοδος κατασκευής ανέρχεται στο 55%.

Από 14χλμ.έως 26χλμ. έχουν ολοκληρωθεί οι απαλλοτριώσεις σε κάποια τμήματα και αναμένουμε τις εξελίξεις για τα υπολειπόμενα. Σε αυτό το τμήμα συναντάμε και τη σήραγγα Τ2 μήκους 3 χλμ. ανά κλάδο στην οποία έχει ολοκληρωθεί διάνοιξη 500.μ εκατέρωθεν.

Συνολικά έχουμε ζητήματα απαλλοτριώσεων σε σημεία που δυσχεραίνουν την κατασκευή 14 χλμ. σε αυτό το τμήμα. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα κατασκευής που έχουμε καταθέσει, το σύνολο του τμήματος θα ολοκληρωθεί μέσα σε δυο χρόνια.

 

Τμήμα 32χλμ. έως 111χλμ. (Ξυνιάδα – Τρίκαλα)

 Υπό κατασκευή (Τ1 κατασκευαστική περίοδος) – Λειτουργική ολοκλήρωση Μάρτιος 2017

Βρίσκεται υπό κατασκευή και τέλη Σεπτεμβρίου η πρόοδός του ανέρχονταν στο 85,34%. Το συνολικό κόστος κατασκευής είναι 420 εκατ. ευρώ.

Σε αυτή τη φάση οι υπολειπόμενες απαλλοτριώσεις αγγίζουν το 12,2%. Ο κατασκευαστής με στόχο τη λειτουργική ολοκλήρωση τον Μάρτιο του 2017 έχει προχωρήσει στην ενοικίαση 800 στρεμμάτων από αυτές τις εκκρεμείς εκτάσεις, τα οποία αντιστοιχούν στην κατασκευή περίπου 16 χλμ. αυτοκινητοδρόμου.

Το ζήτημα με τις απαλλοτριώσεις εντοπίζεται στα αρχικά χιλιόμετρα και ειδικότερα στα πρώτα 5 χλμ. Στόχος είναι η λειτουργική ολοκλήρωση τον Μάρτιο 2017 αλλά υπάρχει η λύση αν δεν έχουν ολοκληρωθεί έως τότε τα ζητήματα με τις απαλλοτριώσεις, να δώσουμε σε αυτά τα 5 χλμ. μόνο τον ένα κλάδοσε  διπλή κυκλοφορία.

Τμήμα 111χλμ. έως 190 χλμ. περίπου – Βόρειο αναβαλλόμενο (Τ2 κατασκευαστική περίοδος)

Το κόστος κατασκευής υπολειπόμενουαντικείμενουσύμφωνα με τη χάραξη που βλέπετε στο χάρτη που επισυνάπτεται είναι 400 εκατ. ευρώ περίπου. (το σημείο συνάντησης με την Εγνατία Οδό βρίσκεται 10 χλμ. δυτικά των Γρεβενών)

Η χρηματοδότηση είναι θέμα διαχείρισης του αρμόδιου υπουργείου και θα γίνει από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.

Από το 111χλμ. έως το 136χλμ. η πρόοδος κατασκευής είναι στο 40%. Σε αυτό το υποτμήμα οι απαλλοτριώσεις είναι σχεδόν ολοκληρωμένες. Από το 136χλμ. έως το τέλος του έργου, λόγω νέας προτεινόμενης χάραξης δεν έχουν γίνει σχετικές ενέργειες.

Εμείς έχουμε παραδώσει μελέτη, προτεινόμενη νέα χάραξη, περιβαλλοντική αδειοδότηση και αναμένουμε τις ενέργειες του αρμόδιου υπουργείου. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα κατασκευής που έχουμε καταθέσει, το σύνολο του τμήματος θα ολοκληρωθεί μέσα σε τρία χρόνια.

 

Στοιχεία κυκλοφορίας τμήματος της ΑΘΕ από Σκάρφεια έως Ράχες (Πέταλο)

Σταθμός Διοδίων Αγ. Τριάδας

Διαθέτει 14 λωρίδες εκ των οποίων οι 8 μπορούν να λειτουργούν ανάλογα με τον κυκλοφοριακό φόρτο και στις δυο κατευθύνσεις (bidirectional).

Μέγιστη λειτουργία λωρίδων ανά ρεύμα 11.

Εγκατεστημένες Λωρίδες ηλεκτρονικής πληρωμής 4

Προσφέρει το 56,10% του συνολικής κυκλοφορίας του τμήματος από Σκάρφεια έως και Ράχες (Πέταλο)  και έχει  μέση ημερήσια κυκλοφορία 11.150 οχήματα περίπου εκ των οποίων 82,70% ελαφρά οχήματα και 17,30% βαρέα.

Οι ηλεκτρονικές διελεύσεις αντιπροσωπεύουν το 12,34% των συναλλαγών.

Σταθμός Διοδίων Μαυρομαντίλας

Διαθέτει 8 λωρίδες εκ των οποίων οι 4 μπορούν να λειτουργούν ανάλογα με τον κυκλοφοριακό φόρτο και στις δυο κατευθύνσεις (bidirectional).

Μέγιστη λειτουργία λωρίδων ανά ρεύμα 6.

Εγκατεστημένες Λωρίδες ηλεκτρονικής πληρωμής 4

Προσφέρει το 32,20% του συνολικής κυκλοφορίας του τμήματος από Σκάρφεια έως και Ράχες (Πέταλο)  και έχει  μέση ημερήσια κυκλοφορία 6.400 οχήματα περίπου εκ των οποίων 84,01% ελαφρά οχήματα και 15,99% βαρέα.

Οι ηλεκτρονικές διελεύσεις αντιπροσωπεύουν το 12,14% των συναλλαγών.

 

Εργοτάξιο Καρδίτσας

Σημαντικά τεχνικά έργα

Γέφυρες

  • Ονόχωνος: μήκος κλάδων 52μ., δύο ανοιγμάτων, με προκατασκευασμένα προεντεταμένα δοκάρια. – Κατασκευασμένο
  • Ιταλικός μήκος κλάδου 19μ., ενός ανοίγματος, με προκατασκευασμένα προεντεταμένα δοκάρια. – Κατασκευασμένο
  • Καλέντζης μήκος κλάδων 92μ., τριών ανοιγμάτων, με προκατασκευασμένα προεντεταμένα δοκάρια. – Κατασκευασμένο

Προκλήσεις κατασκευής: προσβάσεις λόγω μη παράδοσης γης, διαχείριση κοίτης ποταμών κατά την κατασκευή, μέτρα προστασίας μεσοβάθρων κλπ.

Γενική δυσκολία του έργου  

Η διέλευση από αστικές και αγροτικές περιοχές, η χρήση τοπικού επαρχιακού και αγροτικού δικτύου από εργοταξιακά οχήματα λόγω εκτεταμένων μη απαλλοτριωμένων χώρων, η ανάγκη για πολλές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, τα υφιστάμενα υπόγεια δίκτυα (ΟΚΩ, ιδιωτικά αρδευτικά), καθώς και η ανεύρεση σημαντικών αρχαιολογικών χώρων.

Επόμενα βήματα

Για την ολοκλήρωση του έργου απαιτείται:

  • Αρτηρία: Οδοστρωσία , ασφαλτικά , Η/Μ εργασίες , σήμανση – ασφάλιση, Άρδευση – Φύτευση.
  • Ολοκλήρωση κάθετου και παράπλευρου οδικού δικτύου.
  • Ολοκλήρωση των ανισόπεδων κόμβων Σοφάδων και Καρδίτσας με την παράδοση της γής.
  • Η λειτουργική ολοκλήρωση της αρτηρίας προβλέπεται Μάρτιο 2017 και η πλήρης ολοκλήρωση τον Αύγουστο 2017

 

Εργοτάξιο Τρικάλων

Για την ολοκλήρωση του έργου απαιτείται:

Αρτηρία:

    1. Κατασκευή των παρακάτω τμημάτων, με την παράδοση της γης
    2. 109,24 χλμ έως 109,72 χλμ
    3. Α/Κ Τρικάλων σύνδεση με Περιφερειακή Οδό Μεγαλοχωρίου
    4. Ολοκλήρωση του Η/Κ Λόγγου
    5. Ολοκλήρωση ασφαλτικών στον Α/Κ Τρικάλων
    6. Ολοκλήρωση εργασιών Η/Μ, Σήμανσης – Ασφάλειας, Άρδευσης – Φύτευσης

Η λειτουργική ολοκλήρωση της αρτηρίας προβλέπεται Μάρτιο 2017 και η πλήρης ολοκλήρωση τον Αύγουστο 2017

 

Προηγούμενο άρθρο Ασθένειες και εχθροί της καρυδιάς – Νέες φυτεύσεις
Επόμενο άρθρο Επιστολή Περιφερειάρχη στον Υπουργό Π. Σκουρλέτη για τη Μεσοχώρα