Ευθύνες για τον άξονα Λάρισας-Τρικάλων


 Έντονες πολιτικές διαστάσεις επιχείρησαν να δώσουν χθες στην τραγωδία της σφοδρής σύγκρουσης με τους επτά νεκρούς στο δρόμο Λάρισας -Τρικάλων οι υποψήφιοι περιφερειάρχες Θεσσαλίας. Αμέσως μετά την κηδεία των νεκρών στη Φαρκαδόνα ο κ. Στέλιος Ροντούλης μετέβη στην Εισαγγελία Τρικάλων και ζήτησε την αυτεπάγγελτη επέμβαση του Εισαγγελέα για τη διερεύνηση τυχόν ευθυνών αρμοδίων για την καθυστέρηση ολοκλήρωσης των έργων της εθνικής οδού Λάρισας- Τρικάλων.

Ο κ. Ροντούλης μετά τη συνάντηση με την αντιεισαγγελέα κ. Πούλιου αποφάσισε να συγκεντρώσει όλο το δημοσιογραφικό υλικό για την κατασκευή του οδικού έργου και αύριο να καταθέσει τη μηνυτήρια αναφορά κατά παντός υπευθύνου για τη μη ολοκλήρωση του έργου.

 Από την πλευρά του ο κ. Αγοραστός μίλησε για καθυστερήσεις στα έργα που επηρεάζουν τη ζωή του κάθε πολίτη δηλώνοντας ότι «η Θεσσαλία καταβάλλει βαρύ φόρο στο μνημόνιο και τους υποστηρικτές του» ενώ ο κ. Μπούτας εμφανίστηκε κατά πάντων επιρρίπτοντας ευθύνες στις κυβερνήσεις αλλά και στις τοπικές διοικήσεις -Νομαρχίες και Δήμους.

Την ίδια ώρα η πολιτική ηγεσία της Περιφέρειας Θεσσαλίας, που χειρίζεται τους τελευταίους μήνες την υπόθεση των έργων στο συγκεκριμένο εθνικό δίκτυο, απέφυγε να σχολιάσει οποιαδήποτε δήλωση περί ευθυνών αλλά και τις επικρίσεις για την εξέλιξη των έργων θεωρώντας ότι η πυροδότηση μιας πολιτικής αντιπαράθεσης θα αποτελούσε ασέβεια προς τους νεκρούς την ημέρα της κηδείας τους.

Αντίθετα σε λιτή γραπτή ανακοίνωσή της η περιφερειάρχης Θεσσαλίας δήλωσε συγκλονισμένη από τον απροσδόκητο χαμό των επτά ανθρώπων, μεταξύ των οποίων και δύο ανήλικων παιδιών σημειώνοντας: «Νιώθω τον πόνο των οικογενειών, των συγγενών, των φίλων, των γνωστών τους. Γνωρίζω τον πόνο που συνοδεύει την απώλεια δικών μας ανθρώπων. Θα ήθελα να στείλω τα θερμά μου συλλυπητήρια στις οικογένειες των ανθρώπων που χάθηκαν.

Σε ό,τι αφορά στα αρμόδια όργανα της Πολιτείας, νομίζω ότι πρέπει άμεσα να καταλογίσουν στους υπευθύνους τις απόλυτες ευθύνες. Έχουν χρέος, έχουν ευθύνη να το κάνουν και θα το πράξουν».

Ωστόσο συνεργάτες της κ. Γερακούδη σημείωναν ότι η Περιφέρεια Θεσσαλίας θα αναφερθεί δημόσια «μόλις πέσει η σκόνη» στο τραγικό γεγονός επιρρίπτοντας συγκεκριμένες ευθύνες για καθυστερήσεις και παλινωδίες στην ολοκλήρωση των έργων.

Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές η Περιφέρεια Θεσσαλίας στη δημόσια τοποθέτησή της για την υπόθεση αναμένεται να αναφερθεί στην απόφαση για την εκκαθάριση των εργολαβιών θέτοντας σειρά ερωτημάτων αναφορικά με τους λόγους για τους οποίους δεν ελήφθησαν νωρίτερα οι αποφάσεις για την εκκαθάριση για τα έργα που ήταν σταματημένα και δεν διαφαινόταν λύση για την ολοκλήρωσή τους.

Από τις αρχές του προηγούμενου Μάρτη η Περιφέρεια αποφάσισε να προχωρήσει στην επαναδημοπράτηση 4 οδικών έργων μεγάλης σημασίας για τη Θεσσαλία, που θεωρούνταν ιδιαιτέρως προβληματικά. Τα έργα είχαν ενταχθεί στο ΕΣΠΑ ως έργα γέφυρες από το Γ΄ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης αλλά οι εργασίες κατασκευής είχαν διακοπεί παρότι έπρεπε να είχαν παραδοθεί.

Οι τρεις εργολαβίες αφορούσαν στη βελτίωση του οδικού άξονα Λάρισας-Τρικάλων -τμήμα από τέλος Φαρκαδόνας έως αρχή παράκαμψης Μεγαλοχωρίου, κατασκευή παράκαμψης Φαρκαδόνας και κατασκευή ανισόπεδων κόμβων (Αμυγδαλέας, Ραχούλας, Μάνδρας, Ζάρκου) και η τέταρτη εργολαβία την κατασκευή τμήματος της παράκαμψης Τρικάλων από την οδό Πύλης μέχρι το Δέλτα Καλαμπάκας.

Εξαιτίας των σοβαρών προβλημάτων και της διακοπής των εργασιών η Περιφέρεια Θεσσαλίας προχώρησε στη διάλυση της πρώτης εργολαβίας μετά και από σχετική απόφαση των αρμόδιων ευρωπαϊκών οργάνων, στα οποία προσέφυγε η κατασκευάστρια εταιρία, και στην εκκαθάριση των υπόλοιπων τριών εργολαβιών καθώς η ανάδοχος εταιρία -ίδια και για τις τρεις- κηρύχθηκε οριστικά έκπτωτη.

Στο πλαίσιο της εκκαθάρισης από την Περιφέρεια Θεσσαλίας ανατέθηκε σε τεχνικό γραφείο της Αθήνας η πλήρης αποτίμηση των εργασιών που εκτελέστηκαν αλλά και όσων απομένουν για την ολοκλήρωση των έργων, που ήδη ολοκληρώθηκε και παραδόθηκε στις αρμόδιες περιφερειακές υπηρεσίες.

ΣΤΟΝ… ΠΡΟΘΑΛΑΜΟ

ΤΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ

Με την παράδοση της αποτίμησης από την τεχνική εταιρία η Διεύθυνση Δημοσίων Έργων της Περιφέρειας δρομολόγησε όλες τις διαδικασίες για την επαναδημοπράτηση όσων έργων έμειναν ημιτελή λογω έκπτωσης ή διάλυσης των εργολαβιών τους και υπέβαλε τις προτάσεις της για έγκριση ένταξης στο ΕΣΠΑ.

Μεταξύ των προτάσεών της συμπεριλαμβάνονται και δύο μεγάλα έργα:

* Η κατασκευή οδικών τμημάτων της Ε.Ο. Λάρισας – Τρικάλων προϋπολογισμού 33.967.000 ευρώ. Στο πλαίσιο του έργου προβλέπεται η ολοκλήρωση της έκπτωτης εργολαβίας – κατασκευή παράκαμψης Φαρκαδόνας προϋπολογισμού 10.824.000 ευρώ και η ολοκλήρωση της έκπτωτης εργολαβίας – κατασκευή Ανισόπεδου Κόμβου Αμυγδαλέας-Ραχούλας-Μάνδρας και Ανισόπεδου Κόμβου Ζάρκου και κατασκευή έργων οδικής ασφάλειας στην Ε.Ο. Λαρίσης-Τρικάλων από διασταύρωση Ραχούλας έως Ζάρκο προϋπολογισμού 12.423.000 ευρώ. Επίσης προβλέπεται αποζημίωση των Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας ύψους 10.720.000 ευρώ.

* Βελτίωση των τμημάτων Ε.Ο. Λάρισας -Τρικάλων: Κατασκευή Ε.Ο. Λάρισας -Τρικάλων από τη χιλιομετρική θέση 37+000 μέχρι την παράκαμψη Μεγαλοχωρίου προϋπολογισμού 39.179.000 ευρώ. Στο πλαίσιο του έργου προβλέπεται η ολοκλήρωση των διαλυθεισών εργολαβιών «Κατασκευή τμήματος Ε.Ο. Λαρίσης – Τρικάλων στο τμήμα από Χ.Θ. 37+000 έως Αρχή Παράκαμψης Μεγαλοχωρίου (Χ.Θ. 53+197,50) και παράπλευρων και κάθετων αγροτικών οδών» και η «Κατασκευή γέφυρας Πηνειού στο Κουτσόχερο μετά των προσβάσεων» προϋπολογισμού 34.600.000 ευρώ καθώς και αποζημίωση των Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας ύψους 4.579.000 ευρώ.

Σύμφωνα με πληροφορίες τα δύο έργα βρίσκονται στο τελικό στάδιο ελέγχου από τη Διαχειριστική Αρχή και σύντομα πρόκειται να υπογραφούν από την περιφερειάρχη οι αποφάσεις για την ένταξή τους στο ΕΣΠΑ Θεσσαλίας στο πλαίσιο της υπάρχουσας προκήρυξης πριν την επαναδημοπράτησή τους.

Προηγούμενο άρθρο 5ος Πανελλήνιος Μαραθώνιος Κολυμβητικός Αγώνας «ΦΙΛΟΚΤΗΤΗΣ»
Επόμενο άρθρο 1.200 μέτρα ελασσονίτικης... στριφτόπιτας!