«Οι Αμυγδαλιές»: Επιλεκτική μνήμη


Η πρόσφατα δημοσιευθείσα επιστολή, με τις θέσεις μερίδας Γονέων σχετικά με το στεγαστικό πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί στο 15ο Γυμνάσιο Λάρισας, χαρακτηρίζεται από επιλεκτική μνήμη ή/και επιλεκτική αποσιώπηση, του πως δημιουργήθηκε (δεν πρόεκυψε) το πρόβλημα χωρητικότητας του εν λόγω σχολείου. Την πορεία του θέματος στο χρόνο, εν πλήρη συντομία, επιτρέψτε μας να εκθέσουμε, πριν τοποθετηθούμε επί επιλεγμένων και από την πλευρά μας, σημείων της επιστολής.

Στο 9ο Γυμνάσιο ήταν αντιστοιχημένοι οι μαθητές του 12ου Δημοτικού σχολείου οι οποίοι συνέχιζαν την φοίτηση του στο 7ο Λύκειο, χωρίς να έχει τεθεί κανένα πρόβλημα χωρητικότητας ή όποιο άλλο υπηρεσιακώς αναγνωρίσιμο.

Στο 15ο Γυμνάσιο είχαν αντιστοιχηθεί οι μαθητές του τότε 42ου και νυν 42ου 44ου Δημοτικών Σχολείων, οι οποίοι μετακινούμενοι στο κέντρο της πόλης ανέμεναν την κατασκευή του νέου κτηρίου προκειμένου να στεγαστούν οι τότε 580βαλε μαθητές Δημοτικού της περιοχής.

Με την έναρξη λειτουργίας του νέου κτηρίου, ήταν εμφανές και αριθμητικά τεκμηριωμένο ότι το κτήριο μόλις και επαρκούσε για την κάλυψη των μαθητών αυτών, όταν θα γινόταν και η ανάπτυξη του Λυκείου.

Παρόλη αυτή την –επιμένουμε – αριθμητικά τεκμηριωμένη διαπίστωση, ο αριθμός των μαθητών του 15ου Γυμνάσιου συνεχώς αυξανόταν με την προσθήκη στο δυναμικό του, των μαθητών, η προάσπιση των οποίων στην επιστολή μνημονεύεται. Παρά τις προειδοποιήσεις προς την Δ/νση Β/θμιας Εκ/σης για την κατάσταση που δημιουργούν, η αύξηση αυτή γινόταν με μετακίνηση στο 15ο, μαθητών που ήταν αντιστοιχημένοι στο 9ο Γυμνάσιο χωρίς αυτό(9ο) να έχει κανένα πρόβλημα χωρητικότητας.

Η πρόταση της Δημοτικής αρχής για επιστροφή στο Λύκειο αναφοράς τους (7ο), των μαθητών που προστεθήκαν στο 15ο Γυμνάσιο δεν είναι «ιδανική» όπως στην επιστολή χαρακτηρίζεται. Ιδανικό θα ήταν να αναιρεθούν όλες οι προηγούμενες αποφάσεις που προκάλεσαν τον πρόβλημα. Δεν είναι λοιπόν «ιδανική» αλλά είναι δίκαιη.

Η γειτνίαση των σχολικών μονάδων με τις περιοχές κατοικίας των μαθητών είναι ένα από τα κριτήρια που κατά το δυνατόν εφαρμόζονται αν είναι απαιτητή η μεταβολή της χωροταξικής κατανομής. Από μόνη της επαρκής λόγος δεν είναι. Η χωρητικότητα των σχολικών μονάδων είναι επαρκής λόγος χωροταξικής μεταβολής. Τέτοιος, στις υπό εξέταση περιοχές και στα υπό εξέταση σχολεία δεν υπήρχε. Η διάβαση οποιουδήποτε τμήματος (274 m) οποιασδήποτε οδού (3477 m) δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί ως επιχείρημα και ως τέτοιο δεν σχολιάζεται.

Ο κανιβαλισμός των χώρων της σχολικής μονάδας πέραν των όποιων και αν δυνατοτήτων της, προκειμένου να διατηρηθεί μια από αρχής λανθασμένη απόφαση, στερείται προοπτικής και είναι επιλογή προς εξυπηρέτηση μίας «φουρνιάς» συγκεκριμένων παιδιών με αδιαφορία για την αντιμετώπιση των υπαρχουσών αναγκών των επομένων.

Τα στοιχεία που χρησιμοποιήθηκαν σε καμιά περίπτωση δεν ήταν αυθαίρετα. Το νέο κτήριο του 15ου κτίστηκε με ακριβή στοιχεία και όχι με αυθαίρετες φωτογραφικές και προσωπικές εξυπηρετήσεις. Αδυνατούμε δε να καταλάβουμε, σε τι και πως υποβαθμίζεται ο ρόλος της Δ/νσης Β/θμιας Εκ/σης. Από την ύπαρξη των στοιχείων; από την γνώση επ αυτών; ή από την δημοσιοποίηση τους;

Τέλος όσον αναφορά την επίκληση της δυνατότητας «εξοστρακισμού» και κάποιων άλλων παιδιών προκειμένου να μην «επιστρέψουν εκεί όπου τόσο καιρό ήταν » μόνο κάποια άλλα παιδιά, παραπέμπουμε στην λαϊκή παράδοση που είναι γεμάτη με κατάλληλες για την περίσταση παροιμίες.

Μετά Τιμής

Το ΔΣ

Προηγούμενο άρθρο Παρασημοφόρηση των Διοικητών της EUFOR RCA
Επόμενο άρθρο «Το μίσος» στην Κιν\κη Λέσχη Νίκαιας