Εκπαιδευτικό Οργανισμός ΔΗΜΗΤΡΑ: Η αναγκαιότητα της Δια Βίου Μάθησης


Καθώς η παγκοσμιοποίηση και η οικονομική κρίση συνεχίζει να φέρνει την Ευρωπαϊκή Ένωση αντιμέτωπη με νέες προκλήσεις, κάθε πολίτης χρειάζεται ένα ευρύ φάσμα βασικών ικανοτήτων για να προσαρμοσθεί με ευελιξία σε έναν γοργά μεταβαλλόμενο και στενά αλληλεξαρτώμενο κόσμο. Στο πλαίσιο αυτό, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο εξέδωσε το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο των Βασικών Ικανοτήτων για τη διά βίου μάθηση. Το εν λόγω πλαίσιο προσδιορίζει και καθορίζει, για πρώτη φορά σε ευρωπαϊκό επίπεδο, τις βασικές ικανότητες που χρειάζονται οι πολίτες για την προσωπική τους ολοκλήρωση, την κοινωνική ένταξη, την ενεργό ιδιότητα του πολίτη και την απασχολησιμότητά τους στην κοινωνία μας που βασίζεται στη γνώση. Η απόκτηση των KCs διαδραματίζει ιδιαίτερο ρόλο στην Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση (VET), αφού διευκολύνει την ατομική πορεία των ατόμων από την VET προς την αγορά εργασίας

Εμπνευσμένο από όλα τα παραπάνω, το πρόγραμμα PR-ERF έχει σκοπό να αναπτύξει μια ολιστική μεθοδολογία για την αναγνώριση και την ανάπτυξη των Βασικών Ικανοτήτων (KCs) του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Αναφοράς (ERF), ως ένα πακέτο Ικανοτήτων, Γνώσεων και Συμπεριφορών το οποίο είναι απαραίτητο να αποκτηθεί μέσω της Συνεχιζόμενης Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης για την προσωπική ολοκλήρωση, ανάπτυξη, ένταξη και απασχόληση και προτείνει ένα ολοκληρωμένο πακέτο διδακτέας ύλης και εκπαιδευτικού υλικού για κάθε μία από τις οκτώ Βασικές Ικανότητες (KCs), σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς:

  1. Επικοινωνία στη μητρική γλώσσα
  2. Επικοινωνία στις ξένες γλώσσες
  3. Μαθηματική ικανότητα και βασικές ικανότητες στην επιστήμη και την τεχνολογία
  4. Ψηφιακή ικανότητα
  5. Μεταγνωστικές ικανότητες
  6. Κοινωνικές ικανότητες και ικανότητες που σχετίζονται με την ιδιότητα του πολίτη
  7. Αίσθημα πρωτοβουλίας και επιχειρηματικότητας
  8. Πολιτιστική γνώση και έκφραση

 

Η μεθοδολογία εκπαίδευσης, το εκπαιδευτικό υλικό και το πρόγραμμα κατάρτισης θα δοκιμαστούν στη Σουηδία, Ολλανδία, Ελλάδα, Κύπρο και Ισπανία μέσω εργαστηρίων για εκπαίδευση των εκπαιδευτών, πιλοτικών εκπαιδεύσεων με εκπαιδευόμενους Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης και εργαστηρίων για τους ενδιαφερόμενους φορείς.

Το τελικό προϊόν αυτών των διαδικασιών θα είναι μια καινούρια μεθοδολογία εκπαίδευσης και ένα ολοκληρωμένο πακέτο για προγράμματα Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (CVET) για εκπαιδευτές, το οποίο θα μπορεί να μεταφερθεί στις χώρες όλων των εταίρων για τις 8 βασικές ικανότητες. Επιπλέον, θα αναπτυχθεί μια διαδικτυακή πλατφόρμα, όπου θα αποθηκεύονται όλα τα παραδοτέα του έργου στις γλώσσες όλων των εταίρων.

Το έργο PR-ERF συντονίζεται από το πανεπιστήμιο FOLKUNIVERSITETET (Σουηδία) και συμμετέχουν οργανισμοί από τέσσερις (4) Ευρωπαϊκές χώρες: Ελλάδα, Κύπρος, Ισπανία και Ολλανδία.

ΜΕ ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ

Πρόγραμμα/Δράση: Πρόγραμμα Δια Βίου Μάθησης/Λεονάρντο Ντα Βίντσι – Μεταφορά Καινοτόμιας

Διάρκεια: 01.12.2013 – 30.11.2013

Κύρια Αποτελέσματα:

  1. Διαδραστικό πρόγραμμα κατάρτισης και μεθοδολογικά εργαλεία
  2. Εργαλείο αξιολόγησης
  3. Διαδικτυακή πλατφόρμα
  4. Παιδαγωγικό υλικό για την εκπαίδευση των εκπαιδευτών

 

Ιστοσελίδα: https://prerf.eu/

 

Προηγούμενο άρθρο Εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι για το δρόμο Καμάρι – Κεραμίδι έως Ρακοπόταμο
Επόμενο άρθρο Ερώτηση Κέλλα για τη σφράγιση καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος