Αντιδρούν για τις χαμηλές επιχορηγήσεις οι ιδιωτικοί σταθμοί Θεσσαλίας


Η πρόσκληση ενδιαφέροντος του προγράμματος ‘’Δράση Εναρμόνισης Οικογενειακής και Επαγγελματικής Ζωής ΄΄ εμπεριέχει  για ακόμη μια χρονιά άνισους και ειδικά για εφέτος ισοπεδωτικούς   όρους για τους Ιδιωτικούς Παιδικούς Σταθμούς  υποβαθμίζοντας  και ευτελίζοντας τον θεσμό της Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης. Το Πρόγραμμα  μέσα από την μορφή του ουσιαστικά ακυρώνεται επί της βασικής αρχής του  και από ένα Ευρωπαικό  Πρόγραμμα  Ανάπτυξης καταντά και  καταλήγει να αποτελεί  μία  κρατική χρηματοδότηση προς τους Δήμους έτσι ώστε η  Πολιτεία να πράξει το κοινωνικό της  έργο ,την αυτονόητη δηλαδή  υποχρέωση της, στις πλάτες φυσικά των ιδιωτών.

Η Ιδιωτική Εκπαίδευση παρά τους δυσμενείς όρους  του προγράμματος  οι οποίοι  διαταράσσουν  την  εύρυθμη λειτουργία των Δομών μας, εδώ και τρία συνεχόμενα έτη  στέκεται με ενσυναίσθηση και αξιοπρέπεια (παρά τις συνεχείς μειώσεις της επιχορήγησης) δίπλα στη  ελληνική σύγχρονη οικογένεια και στις ανάγκες της με ουσιαστική,  ποιοτική  συμβολή στην εκπαίδευση και αγωγή των παιδιών  αλλά και  με καινοτόμα προγράμματα τα οποία μακράν απέχουν από το αναχρονιστικό μοντέλο ΄΄φύλαξη-σίτιση΄΄ των κρατικών δομών .

Η  τωρινή όμως δομή του προγράμματος   περιορίζει και υποβαθμίζει σημαντικά τις παροχές των Παιδικών  Σταθμών  που καλούνται  πλέον   να υπερβούν τις δυνάμεις τους για να προσφέρουν ίσες ευκαιρίες για εκπαίδευση και ποιοτική φροντίδα σε όλα τα παιδιά .

Μουσική, αγγλικά, εργαστήρια, αθλητικές δραστηριότητες , κολύμβηση,  είναι προγράμματα  που χρόνια τώρα  υφίστανται  ενσωματωμένα  μέσα στα πλαίσια του ωρολόγιου προγράμματος μας  με μεγάλο όφελος για  όλα τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας αλλά και με  ένα σοβαρό κόστος για τις Δομές που τα παρέχουν.

Επιπλέον στις Ιδιωτικές Δομές υπάρχουν  εδώ και πολλά χρόνια καλύψεις ευνοικές για τα παιδιά και τις οικογένειες τους όπως η σωστή αναλογία παιδιών – εκπαιδευτικού,η ασφαλής μεταφορά, παιδίατρος, παιδοψυχολόγος, προγράμματα επιμόρφωσης, σίτιση, κλπ  οι οποίες όμως έχουν  και ένα υψηλό τίμημα υλοποίησης .

Μέσα από την απαράδεκτη  δομή  του Προγράμματος το εκπαιδευτικό αυτό έργο κατακερματίζεται.Δυστυχώς  με το ποσό των 170 ευρώ της τωρινής επιχορήγησης  ανά παιδί δεν μπορούμε να μιλούμε για ποιοτικές υπηρεσίες ,ούτε καν για Εκπαίδευση.

Δεχθήκαμε τα τελευταία χρόνια τις  αιφνιδιαστικές μειώσεις  από σεβασμό προς τα παιδιά αλλά και την ίδια την εκπαιδευτική μας υπόσταση. Θεωρούμε ότι  η τωρινή κατάσταση έχει υπερβεί και τα όρια της επαγγελματικής μας αξιοπρέπειας.

Στην Εκπαίδευση ,πρέπει να παραδεχθούμε ότι δεν ισχύουν νόμοι της αγοράς, ΄΄το φθηνό΄΄ δεν μπορεί να είναι και ΄΄καλό΄΄ ιδιαίτερα στην προσχολική ηλικία η οποία αναμφισβήτητα αποτελεί τη χρυσή εποχή του ανθρώπου!

Είναι αδύνατο με το τραγικά χαμηλό ποσό της επιδότησης να καλυφθούν οι παραπάνω υπηρεσίες ενώ ταυτόχρονα δημιουργούνται συνθήκες δύο εκπαιδευτικών ταχυτήτων αφού κάποιοι γονείς δε δύνανται να πληρώσουν το  χρηματικό αντίτιμο των υπηρεσιών μας το οποίο η Προκήρυξη ονομάζει ΄΄μεταφορά΄΄.

Επιπλέον με την άνιση ποσόστωση που θα ισχύσει για φέτος   μειώνεται η δυναμικότητα των παιδιών που θα απορροφηθούν στους Ιδιωτικούς Π. Σταθμούς έναντι των Δημοτικών οι οποίοι όλοι γνωρίζουμε πως υποφέρουν από το καθεστώς των υπεράριθμων παιδιών και άλλες παθογένειες όπως για παράδειγμα η έλλειψη προσωπικού.

Είναι υποχρέωση μας ,ως εκπαιδευτικοί και παιδαγωγοί  να αντισταθούμε στον ευτελισμό του ύψιστου αγαθού της εκπαίδευσης  και στον υποβιβασμό της ποιότητας ζωής των παιδιών μας.

Αντιδρούμε και αντιστεκόμαστε στην προσπάθεια εξομοίωσης της ιδιωτικής προσχολικής αγωγής με το καθεστώς του αναχρονισμού ,της προχειρότητας του Ελληνικού Κράτους και της ψηφοθηρικής πολιτικής των Δήμων.

Δηλώνουμε ΟΜΟΦΩΝΑ  σκεπτικισμό απέναντι στο πλαίσιο του προγράμματος αλλά και την ισχυρή θέληση μας να αντισταθούμε απέχοντας αν χρειαστεί  από αυτή την κοροιδία.

Καλούμε την ΕΕΤΑΑ να προχωρήσει σε πρόταση αναπλαισίωσης της φόρμας υποβολής συμμετοχής έτσι ώστε να υπάρξει θεσμοθετημένα πεδίο παρεχόμενων υπηρεσιών που θα καλούνται να καταβάλλουν οι γονείς και οι οποίες  θα ανταποκρίνονται στις οικονομικές  απαιτήσεις που θα προβάλλει κάθε δομή ανάλογα.

Θεωρήσαμε  υποχρέωση μας να ενημερώσουμε την πολιτεία  για την πρόθεση μας   και να καλέσουμε τους γονείς   να αντισταθούμε από κοινού στον ευτελισμό του ύψιστου αγαθού της εκπαίδευσης  και στον υποβιβασμό της ποιότητας ζωής των παιδιών μας.

ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΟΥ ΠΑΝΘΕΣΙΠΣ

Προηγούμενο άρθρο Πλαστά πτυχία στο Πανεπιστημιακό
Επόμενο άρθρο Συγχαρητήρια Σιούφα στους Καρδιτσιώτες μαθητές της Βουλής των Εφήβων