- Larisa News - https://www.larisanews.gr -

Λάρισα Μπροστά-Παρουσίαση Προτάσεων για κυκλοφοριακό-στάθμευση

Σας καλέσαμε σήμερα εδώ για να σας παρουσιάσουμε τις θέσεις της παράταξής μας για το κυκλοφοριακό και το πρόβλημα στάθμευσης στην πόλη μας, αλλά και τις προτάσεις μας για το πώς μπορεί η Λάρισα να είναι μια απόλυτα λειτουργική πόλη.

Θέλω να θυμίσω σε όλους ότι η Λάρισα είμαστε εμείς.

Οφείλουμε να αγαπάμε, να σεβόμαστε και να ακούμε τον “ρυθμό” της πόλης μας. Τον σκοπό της, τον προορισμό της, τις ανάγκες των ανθρώπων της.

Ο σχεδιασμός για την ανάπλαση του αστικού περιβάλλοντος χρειάζεται αγάπη, κοινή λογική και ρεαλισμό.

Δεν μπορεί η πραγματικότητα της πόλης να συγκρούεται, σε κάθε οικοδομικό τετράγωνο, με τα σχέδια, που έχουν γίνει βιαστικά, πρόχειρα μόνον και μόνον για προεκλογικούς λόγους.

Και, δυστυχώς, η σύγκρουση αυτή είναι καθημερινό φαινόμενο.

Να σας θυμίσω το περιστατικό με τα κολωνάκια που τοποθετήθηκαν στον πεζόδρομο επί της Παπακυριαζή (με Μ.Αλεξάνδρου) και δεν μπορούσε να περάσει το ασθενοφόρο; Κι έτρεχαν οι διασώστες με το φορείο στα χέρια να σώσουν τον συμπολίτη μας;

Να σας θυμίσω ότι το οδόστρωμα στην οδό Μανδηλαρά (στο ύψος της Μ.Αλεξάνδρου περίπου) έπαθε καθίζηση λίγες εβδομάδες μετά την παράδοση του έργου;

Ή να αναφερθώ στις πιο πρόσφατες καθυστερήσεις, πάλι στη Μανδηλαρά, στο κτίριο του ΟΤΕ, επειδή υπάρχουν οπτικές ίνες και η δημοτική αρχή «απείλησε», στο δημοτικό συμβούλιο, μάλιστα, ότι θα αφήσει το κέντρο χωρίς τηλέφωνα και χωρίς επικοινωνίες, επειδή υποτίθεται ότι φταίνε οι εταιρείες τηλεφωνίας;

Να αναφερθώ στις ζημιές που γίνονται ήδη σε πλάκες και κυβόλιθους, στη Βενιζέλου και στη Μ.Αλεξάνδρου, με λίγων μηνών χρήση των δρόμων αυτών; Τι θα γίνει, δηλαδή, σε έναν χρόνο;

Θέλω, όμως, να σταθώ σε αυτό το φοβερό που συμβαίνει, επί της Μ.Αλεξάνδρου και αφορά στους πεζούς. Έχουμε δει τα δημοσιεύματα.  Είναι δυνατόν, μετά από 4,5 χρόνια μελέτης και μετά από τόσες εκδηλώσεις, συνέδρια και παρουσιάσεις, να σωριάζονται άνθρωποι σε  πεζόδρομο(!) επειδή σκοντάφτουν σε εμπόδια;

Η βελτίωση των συνθηκών κυκλοφορίας στο Δήμο Λάρισας, μας αφορά όλους.

Το κυκλοφοριακό πρόβλημα στο Δήμο Λάρισας επιδεινώνεται διαρκώς.

Το κυκλοφοριακό πρόβλημα στην Λάρισα επιδεινώνεται διαρκώς, με δυσμενείς επιπτώσεις στην καθημερινότητα κατοίκων, επαγγελματιών κι επισκεπτών.

Οι λόγοι που επιδεινώνεται η κατάσταση.

Το πρόβλημα επιδεινώνεται τα τελευταία χρόνια στο Δήμο Λάρισας, για μια σειρά από λόγους:

 

Η σημερινή Δημοτική Αρχή απέτυχε να διαχειρισθεί τα ζητήματα που αφορούν την κυκλοφορία και τη στάθμευση.

Σήμερα οι πολίτες του Δήμου Λάρισας υφίστανται μια απίστευτη ταλαιπωρία. Εκτελούνται οδικά έργα λίγους μήνες πριν τις εκλογές για να επιδείξει μια κινητικότητα η Δημοτική Αρχή, χωρίς την ίδια στιγμή να αντιμετωπίζονται άλλα προβλήματα που δημιουργούνται, όπως η επιδείνωση των συνθηκών κυκλοφορίας και κίνησης και η απώλεια υφιστάμενων θέσεων στάθμευσης.

Ο ερασιτεχνισμός της σημερινής διοίκησης Καλογιάννη  δεν έχει προηγούμενο.

Υπάρχει λύση στο ζήτημα της κυκλοφορίας στο Δήμο Λάρισας.

Η δική μας ρεαλιστική πρόταση,για να βελτιώσουμε την καθημερινότητα μας.

Σε όλες τις πόλεις του κόσμου, το αστικό κυκλοφοριακό πρόβλημα αντιμετωπίζεται με μια σειρά μακροχρόνιων και βραχυχρόνιων μέτρων, ανάλογα με το μέγεθος της πόλης, την οργάνωση των αρμόδιων κρατικών υπηρεσιών και φορέων, καθώς και των δυνατοτήτων δημόσιας και ιδιωτικής χρηματοδότησης.

Στη χώρα μας  υπάρχουν οι προϋποθέσεις ορθής , άμεσης και μακροχρόνιας αντιμετώπισης του κυκλοφοριακού προβλήματος.  Απαιτείται :

  1. Η ύπαρξη ενός μακροχρόνιου και συνεχώς επικαιροποιούμενου μακροχρόνιου Χωροταξικού – Συγκοινωνιακού Σχεδιασμού ως πλαίσιο για όλες τις επιμέρους μελέτες, αποτελεί την προϋπόθεση για την ορθή αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος σε βάθος χρόνου
  2. Η έλλειψη επικαιροποιημένου Χωροταξικού – Συγκοινωνιακού Σχεδιασμού δεν μπορεί φυσικά να αναβάλει τη μελέτη και υλοποίηση βραχυχρόνιων εφαρμογών και ιδιαίτερα εκείνων που μπορεί να γίνουν άμεσα και με ελάχιστο ή μηδενικό κόστος.

Άμεσα Μέτρα για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος

Ο Δήμος Λάρισας χρειάζεται μια ικανή και αποτελεσματική Διοίκηση που θα μπορέσει να σχεδιάσει έγκαιρα και να εφαρμόσει άμεσα, συγκεκριμένα μέτρα για την αντιμετώπιση της σημερινής απαράδεκτης κυκλοφοριακής κατάστασης, ιδιαίτερα όσον αφορά τη στάθμευση. Συγκεκριμένα προτείνουμε:

Δημιουργία νέων θέσεων στάθμευσης

 

(Ταυτόχρονα με τις προηγούμενες ενέργειες)

Δημιουργία συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης,δωρεάν για τους μόνιμους κατοίκους.

Αναδιοργάνωση της Αστικής Συγκοινωνίας

Όλα τα παραπάνω αποτελούν ένα πλέγμα παρεμβάσεων που θα πρέπει να προηγούνται των επόμενων που αναφέρουμε

Οδικά έργα, Ποδηλατοδρόμοι και Δρόμοι Ήπιας κυκλοφορίας.

Τα οδικά έργα, οι πεζοδρομήσεις, η κατασκευή ποδηλατοδρόμων σε επιλεγμένες διαδρομές, χώρων στάθμευσης ποδηλάτων για μετεπιβίβαση στα Μέσα Μαζικής Μεταφορών, οι τοπικές βελτιώσεις κύριων κόμβων, και η προσαρμογή της σηματοδότησης σε όλες τις παραπάνω αλλαγές είναι απαραίτητες επιλογές αλλά θα πρέπει να ακολουθούν και όχι να προηγούνται των παραπάνω προτεινόμενων επιλογών. Διότι διαφορετικά το αποτέλεσμα θα είναι να επιδεινώνεται το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης μας και όχι να βελτιώνεται.

Διαρκής Διαβούλευση κι Ενημέρωση κατοίκων, επαγγελματιών κι επισκεπτών 

Κανένα έργο, καμία κυκλοφοριακή παρέμβαση, καμία αλλάγή στο μοντέλο μετακινήσεων δεν είναι αποτελεσματική, αν δεν έχει προηγηθεί επαρκής χρονικά διαβούλευση κι επικοινωνία με την τοπική κοινωνία. Η αποδοχή των προτεινόμενων μέτρων και πολιτικών απο τους συμπολίτες μας, είναι αναγκαία προυπόθεση για την επιτυχία.

Και καμία λύση δεν θα δοθεί μακροπρόθεσμα, αν οι πολίτες δεν βρίσκονται διαρκώς στο επίκεντρο της πολιτικής κυκλοφορίας του Δήμου.

Εμείς Μπορούμε να κάνουμε τη διαφορά

Η Λάρισα χρειάζεται Δημοτική Αρχή με σχέδιο και σοβαρές προτεραιότητες για να λύσει το κυκλοφοριακό πρόβλημα. Εμείς έχουμε και το σχέδιο και τις σωστές προτεραιότητες. Μπορούμε να κάνουμε τη διαφορά, με συντονισμένο, οργανωμένο πρόγραμμα και σχέδιο.

ΠΙΘΑΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

-Πού να γίνουν τα περιφερειακά πάρκινγκ/Υποδείξτε μας σημεία

-Δεν έπρεπε, δηλαδή, να γίνουν δρόμοι ήπιας κυκλοφορίας οι οδοί Μ.Αλεξάνδρου, Βενιζέλου, να μην γίνουν οι παρεμβάσεις στην Ασκληπιού και τις άλλες οδούς (για ήπια κυκλοφορία), κατά τη γνώμη σας;

-Δηλαδή, εσείς τι το διαφορετικό θα κάνατε;

-Γιατί λέτε ότι υπάρχει κυκλοφοριακό πρόβλημα στη Λάρισα, αφού πλέον στο κέντρο και τα οχήματα κινούνται με άνεση και οι πεζοί κυκλοφορούν πολύ πιο άνετα;

-Γιατί λέτε/υποστηρίζετε ότι εξαιτίας των έργων δεν υπάρχουν θέσεις στάθμευσης; Εσείς, δηλαδή, θέλετε τα αυτοκίνητα στο κέντρο;

-Τι προτείνετε, δηλαδή, εσείς για τη στάθμευση στη Λάρισα;

-Τι εννοείτε όταν αναφέρεστε σε προγραμματικές συμβάσεις με το Αστικό;

-Θα χαμηλώσετε την τιμή του εισιτηρίου; Θα το δεχθεί αυτό η διοίκηση του Αστικού ΚΤΕΛ;

-Κι εσείς μιλάτε για δρόμους ήπιας κυκλοφορίας, ποδηλατοδρόμους και μείωση της χρήσης ΙΧ; Τι διαφορετικό λέτε από τον Καλογιάννη, δηλαδή;