Ξεκινά η ανακατασκευή του νότιου τμήματος της λεωφόρου Καραμανλή


Tags |

Ξεκινά μέσα στις επόμενες η μέρες η ριζική αναμόρφωση του νότιου τμήματος της λεωφόρου Καραμανλή, από το 303 ΠΕΒ μέχρι και την γέφυρα της Περιφερειακής Οδού Τρικάλων. Συγκεκριμένα ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας κ. Κώστας Αγοραστός υπέγραψε τη σύμβαση κατασκευής του έργου του Π.Ε.Π. Θεσσαλίας 2014-2020 : «ΛΕΩΦΟΡΟΣ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ: ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΟΔΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΑΠΟ Χ.Θ. 3+330 ΕΩΣ Χ.Θ. 5+690», προϋπολογισμού 11.500.000,00 € με ΦΠΑ. Δικαιούχος και Φορέας υλοποίησης του έργου είναι η Περιφέρεια Θεσσαλίας. Το έργο συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) και εθνικούς πόρους μέσω του ΕΣΠΑ / ΠΕΠ Θεσσαλίας 2014-2020.

Αφορά στην κατασκευή του οδικού τμήματος της Λεωφόρου Καραμανλή (Παλαιά Εθνική Οδός Αθήνας –Θεσσαλονίκης) στην πόλη της Λάρισας, από τον ισόπεδο κόμβο με την Οδό Σεμερτζίδη έως και την προσαρμογή στον ισόπεδο κόμβο με την Οδό Διγενή, με την κατασκευή τριών (3) κυκλικών κόμβων καθώς και το αντίστοιχο παράπλευρο δίκτυο. Το συνολικό μήκος της αρτηρίας ανέρχεται σε 2,4 km συμπεριλαμβανομένων των προσαρμογών της στην υφιστάμενη οδό στην αρχή και το τέλος της.

Όπως ανέφερε σε δηλώσεις του ο κ. Κ. Αγοραστός: «Με σχεδιασμό, προγραμματισμό και σκληρή δουλειά υλοποιούμε έργα τα οποία ήταν ζητούμενα εδώ και σαράντα χρόνια. Έργα για την ασφαλή μετακίνηση των ανθρώπινων κοινοτήτων και την διακίνηση των εμπορευμάτων. Με έργα ουσίας, διαγενεακά, αλλάζουμε την όψη της Λάρισας και αποσυμφορούμε την κυκλοφορία. Πρόκειται για ένα μεγάλο έργο, ένα έργο ουσίας για τον άνθρωπο, την ανακατασκευή του νότιου τμήματος της λεωφόρου Καραμανλή.

Είναι ένα έργο προϋπολογισμού 11,5 εκατ. ευρώ. Περιλαμβάνει την κατασκευή κύριας οδού 2,4 χλμ, τρεις κυκλικούς κόμβους, παράπλευρο δίκτυο και αναμορφώνει στο σύνολό του την νότια είσοδο της Λάρισας η οποία βρίσκεται σε κακή κατάσταση. Με το έργο αυτό ολοκληρώνουμε ένα μεγάλο μέρος της λεωφόρου Καραμανλή, ενώ ολοκληρώνουμε την μελέτη και του βόρειου τμήματος μέχρι τη διασταύρωση Συκουρίου. Είναι ένα έργο του ΕΣΠΑ μέσω του οποίου διαχέουμε κοινοτικούς πόρους στην πραγματική τοπική οικονομία και στηρίζουμε θέσεις εργασίας».

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ

Στο φυσικό αντικείμενο της παρούσας εργολαβίας περιλαμβάνονται πέραν της αρτηρίας:

  • Η βελτίωση – ανακατασκευή του ισόπεδου κόμβου της Λεωφόρου Καραμανλή με την οδό Σεμερτζίδη (Χ.Θ. 3+660 περίπου) με τη διαμόρφωση κυκλικού κόμβου και την κατάργηση του υφιστάμενου σηματοδοτούμενου. Με την κατασκευή ισόπεδου κόμβου κυκλικής κίνησης (roundabout) επιτυγχάνεται βελτίωση της οδικής ασφάλειας και αναβάθμιση της κυκλοφοριακής ικανότητας του ισόπεδου κόμβου.
  • Η κατασκευή τρισκελούς ισόπεδου κυκλικού κόμβου στην διασταύρωση της Λεωφόρου Καραμανλή με την οδό Φερεκύδη (Χ.Θ. 4+120). Με την κατασκευή του ισόπεδου κόμβου παρέχεται η σύνδεση της οδού Φερεκύδη και κατ΄ επέκταση της οδού Φαρσάλων με την οδό Καραμανλή και παράλληλα παρέχεται η δυνατότητα αναστροφής στην αρτηρία.
  • Η κατασκευή τετρασκελούς ισόπεδου κυκλικού κόμβου στην διασταύρωση της Λεωφόρου Καραμανλή με την οδό Αμουρίου (Χ.Θ. 4+890). Με την κατασκευή του ισόπεδου κόμβου παρέχεται η σύνδεση της οδού Αμουρίου και κατ΄ επέκταση της οδού Φαρσάλων με την οδό Καραμανλή, η ασφαλής επικοινωνία των εκατέρωθεν της αρτηρίας περιοχών ενώ παράλληλα παρέχεται η δυνατότητα αναστροφής στην αρτηρία για την καλύτερη λειτουργία αυτής και των παραπλεύρων.
  • Η κατασκευή εκατέρωθεν της οδού παράπλευρων οδών μονής κατεύθυνσης που συμβάλουν στην άνετη, ομαλή επικοινωνία και εξυπηρέτηση των παρόδιων ιδιοκτησιών και όμορων περιοχών. Οι οδοί του σχεδίου πόλης καθώς και οι εκτός σχεδίου αγροτικοί οδοί συνδέονται στις παράπλευρες οδούς οι οποίες στη συνέχεια συμβάλλουν στην αρτηρία. Βελτιώνεται έτσι σημαντικά η οδική ασφάλεια αφού οι παράπλευροι οδοί συνδέονται στην αρτηρία μέσω λωρίδων εισόδου και εξόδου (taper), ενώ μέσω των κυκλικών κόμβων εξασφαλίζεται η απρόσκοπτη ανακατεύθυνση όπως και η δυνατότητα αναστροφής.
  • Η κατασκευή οδών ήπιας κυκλοφορίας στις περιοχές διαμόρφωσης των κυκλικών κόμβων για την αποκατάσταση της πρόσβασης των παρόδιων ιδιοκτησιών από την διακοπή του παράπλευρου οδικού δικτύου στα τμήματα αυτά.
  • Για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πεζών και την αποφυγή ανεξέλεγκτης και επικίνδυνης εγκάρσιας διάβασης της αρτηρίας και των παράπλευρων οδών, έχει προβλεφθεί η δημιουργία ενός δικτύου κίνησης πεζών με την κατασκευή πεζοδρομίων στο σύνολο του έργου, που οριοθετείται με την κατασκευή σε κατάλληλα σημεία διαβάσεων πεζών και σηματοδότηση των πεζοδιαβάσεων της κεντρικής αρτηρίας.
  • Για την εξυπηρέτηση των αστικών και υπεραστικών συγκοινωνιών έχουν προβλεφθεί, σε εσοχές στην αρτηρία, στάσεις λεωφορείων.

 

Η αρτηρία έχει σε όλο της το μήκος, δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και οι κατευθύνσεις είναι διαχωρισμένες με κεντρική νησίδα πρασίνου. Επίσης στο τμήμα αυτό προβλέπεται η κατασκευή των παράπλευρων οδών αριστερά και δεξιά αντίστοιχα. Οι παράπλευροι θα είναι κυρίως μονόδρομοι, με εύρος οδοστρώματος 5,50m (ασφαλτικό) με μία λωρίδα κυκλοφορίας. Στη διαχωριστική νησίδα μεταξύ αρτηρίας και παράπλευρων οδών θα πραγματοποιηθεί φύτευση .Τέλος, για την εξυπηρέτηση των κατοίκων της περιοχής προτείνεται κατά μήκος των παράπλευρων οδών και του σχεδίου πόλεως η κατασκευή πεζοδρομίων πλάτους περίπου 2,00m.

Με την κατασκευή του εν λόγω έργου επιλύονται αρκετά προβλήματα της περιοχής και συγκεκριμένα:

  • με την κατάργηση του σηματοδοτούμενου κόμβου και τη διαμόρφωση – κατασκευή των κυκλικών πλατειών (Roundabout) επιτυγχάνονται, χωρίς καθυστερήσεις, οι διαμπερείς κινήσεις επί της παλιάς Εθνικής Οδού καθώς και η ασφαλής και άνετη εγκάρσια κίνηση οχημάτων και πεζών και υπάρχει δυνατότητα αναστροφής.
  • με την βελτίωση ενός Ι/Κ και την κατασκευή δύο νέων επιτυγχάνεται η ασφαλής σύνδεση των συνοικιών με τον Περιφερειακό Δακτύλιο της Λάρισας, αλλά και η αποφόρτιση των υφιστάμενων οδών.
  • με την κατασκευή, εκατέρωθεν της οδού, παράπλευρων οδών κατεύθυνσης εξασφαλίζεται η άνετη και ομαλή επικοινωνία και εξυπηρέτηση των παρόδιων ιδιοκτησιών και περιοχών. Οι οδοί του σχεδίου πόλης συνδέονται στις παράπλευρες οδούς που στη συνέχεια συμβάλλουν στην αρτηρία και στους κυκλικούς κόμβους. Βελτιώνεται έτσι σημαντικά η οδική ασφάλεια, αφού οι παράπλευροι οδοί συνδέονται στην αρτηρία μέσω λωρίδων (taper) εισόδου και εξόδου, ενώ μέσω των κυκλικών κόμβων εξασφαλίζεται η απρόσκοπτη ανακατεύθυνση όπως και η δυνατότητα αναστροφής.
  • με την δημιουργία του δικτύου κίνησης πεζών, στο σύνολο του έργου, εξασφαλίζεται καλύτερη εξυπηρέτηση των πεζών, ανεμπόδιστη κίνησή τους και αποφυγή περιπορείας ή και ανεξέλεγκτης και επικίνδυνης εγκάρσιας διάβασης της αρτηρίας και των παράπλευρων οδών. Το δίκτυο πεζών οριοθετείται με την κατασκευή σε κατάλληλα σημεία διαβάσεων πεζών με πρόβλεψη για ΑΜΕΑ και σηματοδότηση των πεζοδιαβάσεων της κεντρικής αρτηρίας.
  • με την κατασκευή στάσεων λεωφορείων επιτυγχάνεται η καλύτερη εξυπηρέτηση των αστικών συγκοινωνιών και κατ’ επέκταση η ασφάλεια του επιβατικού κοινού.
  • με την τοποθέτηση κιγκλιδωμάτων και Συστημάτων Ασφάλισης Οχημάτων (ΣΑΟ) στα πεζοδρόμια και την κεντρική νησίδα εξασφαλίζεται η ασφαλή διέλευση οχημάτων και πεζών στο σύνολο του έργου.