Στρατηγική συνεργασία Περιφέρειας Θεσσαλίας με Google


Tags |

Στην έναρξη ενός νέου προγράμματος για τη Θεσσαλία που αφορά στην βοήθεια των επιχειρηματιών του τουρισμού να εξελιχθούν μέσω των ψηφιακών δεξιοτήτων προχώρησε ο Γεν. Διευθ. της Google Γρηγόρης Ζαφιρόπουλος σε συνεργασία με την  Περιφέρεια Θεσσαλίας.

Στην ειδική ημερίδα που διεξήχθη στα Τρίκαλα με θέμα  « Ψηφιακές Δεξιότητες στην Περιφέρεια Θεσσαλίας» ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός λαμβάνοντας τον λόγο τόνισε τα εξής: «Στόχος μας είναι η Θεσσαλία να εξελιχθεί σε Κέντρο Τεχνολογίας αναπτύσσοντας καινοτόμες λύσεις και νέες τεχνολογίες που θα ενισχύσουν το επιχειρείν στον τόπος μας».

«Ως Περιφέρεια Θεσσαλίας έχουμε θέσει σε κυρίαρχη θέση του στρατηγικού μας σχεδιασμού τη ψηφιακή διακυβέρνηση. Για το λόγο αυτό έχουμε διαμορφώσει τις αναγκαίες και ικανές συνθήκες ώστε να λειτουργήσει αποτελεσματικά και προς όφελος των πολιτών η ψηφιακή διακυβέρνηση. Όσο περισσότερο κινούμαστε προς αυτή την κατεύθυνση τόσα περισσότερα είναι και τα οφέλη των συμπολιτών μας» τόνισε ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας.

Ακόμη, ο κ. Αγοραστός πρόσθεσε ότι «προχωρήσαμε στην υλοποίηση των έργων της ψηφιοποίησης των Μετεώρων και του Ολύμπου δίνοντας τη ψηφιακή δίοδο στον επισκέπτη του τόπου μας να γνωρίσει τα συγκριτικά πλεονέκτημα της Θεσσαλίας. Παράλληλα από το site www.mythessaly.com και τα βίντεο που δημιουργήθηκαν, αναδείξαμε  με σύγχρονο τρόπο το μεγαλείο των προορισμών της Θεσσαλίας και δώσαμε τη δυνατότητα να μεταφερθεί «ψηφιακά» ο ενδιαφερόμενος στην περιοχή και να σχεδιάσει τις διακοπές του. Για το εγχείρημα αυτό λάβαμε και το χρυσό βραβείο ολοκληρωμένης επικοινωνιακής καμπάνιας. Όμως, τα έργα μας στο ψηφιακό τομέα δεν σταματούν άδω καθώς, ψηφιακά γίνεται ο έλεγχος του μεγαλύτερου περιβαλλοντικού έργου της Ευρώπης και των Βαλκανίων της Επαναδημιουργίας της Λίμνης Κάρλας. Με αποτέλεσμα έγκυρα και έγκαιρα να παρεμβαίνουμε όπου υπάρχουν προβλήματα».

Παράλληλα ο Περιφερειάρχης αναφέρθηκε στις εφαρμογές ηλεκτρονικής διακυβέρνησης οι οποίες «τρέχουν» στην Περιφέρεια Θεσσαλίας:

–    «Ψηφιακη προβολη της ιστοριας & του πολιτισμου των μετεωρων και του ολυμπου- ολοκληρωμενο συστημα διαχειρισης προορισμων περιφερειας θεσσαλιας»

Από το ανωτέρω έργο εγκαταστάθηκε ο εξοπλισμός για δύο αίθουσες τρισδιάστατης προβολής , Μία στη Ελασσόνα και μία στην Καλαμπάκα. Επίσης Κατασκευάστηκε το τουριστικό Portal  της Περιφέρειας gothessaly.gr

–    Παραγωγή στερεοσκοπικού οπτικοακουστικού περιεχομένου, για την προβολή και την προώθηση της περιοχής του Ολύμπου και των Μετεώρων.

Από την ανωτέρω δράση που χρηματοδοτήθηκε από ίδιους πόρους της Περιφέρειας παρήχθησαν τέσσερα συνολικά spot διάρκειας 15 λεπτών το κάθε ένα σε δύο γλώσσες. Τα δύο spot αφορούν την μυθολογική τρισδιάστατη παράσταση των περιοχών και τα άλλα δύο είναι spot από πτήση στις περιοχές. Μέσα από την ανωτέρω παραγωγή δημιουργήθηκε το ψηφιακό μοντέλο εδάφους των περιοχών.

–    «Thessaly Loading. Digital Marketing για τουριστικές επιχειρήσεις“. Σεμινάρια ψηφιακού Μάρκετινγκ στον τουρισμό

–   Η Περιφέρεια με τις υπηρεσίες της έχει στήσει δυο portal, το ένα  αφορά τον οργανισμό της, τις υπηρεσίες της και την πληροφόρηση του πολίτη για τις δραστηριότητες και τις δυνατότητες που υπάρχουν. Το δεύτερο είναι για την έκδοση και ανακοίνωση των εκλογικών αποτελεσμάτων όλων των εκλογικών αναμετρήσεων (εθνικών, τοπικής αυτοδιοίκησης, ευρωεκλογών κλπ.)

–    Εφαρμογη διαχειρισης εργασιων διευθυνσεων

SOFTWARE ΠΟΥ αναπτύχθηκε από την Δν/ση ηλεκτρονικής διακυβέρνησης της Περιφέρειας και μέσω του οποίου ο προϊστάμενος μπορεί ηλεκτρονικά να χρεώνει εργασίες να δημιουργεί ομάδες και να παρακολουθεί ηλεκτρονικά το σύνολο των εργασιών της υπηρεσίας του.

–    Εφαρμογη διαχειρισης μισθωματων βοσκοτοπων

SOFTWARE ΠΟΥ αναπτύχθηκε από την Διεύθυνση ηλεκτρονικής διακυβέρνησης της Περιφέρειας και μέσω του οποίου οι κτηνοτρόφοι μπορούν με ένα μοναδικό κωδικό να πληρώνουν τις οφειλές τους χωρίς παραπέρα ταλαιπωρία

–    Επίσης στην Περιφέρεια λειτουργούν τα συστήματα Backoffice δηλαδή υπάρχει πλήρης κάλυψη των υπηρεσιών όσον αφορά:

Πρωτόκολλο

Διαχείριση Προσωπικού

Μισθοδοσία

Διαχείριση Προϋπολογισμού

και μία σειρά άλλων προγραμμάτων που είναι εγκατεστημένα σε επι μέρους υπηρεσίες για την καλύτερη λειτουργία τους όπως π.χ. το πρόγραμμα ΕΡΓΟΛΗΠΤΗΣ στις τεχνικές υπηρεσίες.

–    Οι Τέσσερις Περιφερειακές ενότητες συνδέοντα και λειτουργούν σε servers που είναι εγκατεστημένοι στην έδρα:

Email server

Web servers (.NET, PHP)

Data base server

File server

Active directory server

–    Αίθουσα τηλεδιασκέψεων μέσω του συστήματος ΣΥΖΕΥΞΙΣ

Η Περιφέρεια Θεσσαλίας στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων της στηρίζει  και προτίθεται να στηρίζει καινοτόμες υπηρεσίες, με την χρήση νέων τεχνολογιών, οι οποίες παρέχονται από Φορείς και Υπηρεσίες προς τους πολίτες σε Εθνικό και Περιφερειακό επίπεδο.

–    Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται και η υλοποίηση του  Ευρωπαϊκού Προγράμματος  Renewing Health, για την παροχή υπηρεσιών υγείας και κοινωνικής αλληλεγγύης σε ασθενείς με χρόνια νοσήματα, χάρη στη χρήση νέων τεχνολογιών. Στο πρόγραμμα Renewing Health συμμετέχουν συνολικά 21 εταίροι από όλη την Ευρώπη. Το πρόγραμμα Renewing Health περιλαμβάνει τηλεφροντίδα εκατοντάδων ασθενών στην κεντρική Ελλάδα.

Επίσης συμμετέχουμε και χρηματοδοτούμε (την εθνική συμμετοχή) πολλά προγράμματα όπως

1) Ψηφιακες πολεις κεντρικης ελλαδας α.ε cities net a.e  για την καλυψη της εθνικης συμμετοχης του εργου με τιτλο unitedforhealth, 2) επιχορηγηση στην δημοτικη επιχειρηση e-trikala α.ε. για την καλυψη της εθνικης συμμετοχης του εργου με τιτλο citymobil2, 3) επιχορηγηση στην δημοτικη επιχειρηση e-trikala α.ε. για την καλυψη της εθνικης συμμετοχης του εργου με τιτλο smartcare, 4) επιχορηγηση στην δημοτικη επιχειρηση e-trikala α.ε. για την καλυψη της εθνικης συμμετοχης του εργου με τιτλο independent, 5) επιχορηγηση στην δημοτικη επιχειρηση e-trikala α.ε. για την καλυψη της εθνικης συμμετοχης του εργου με ΤΙΤΛΟ SUSTAINS (Ηλεκτρονικός Ιατρικός Φάκελος πολίτη).

Επίσης σχεδιάζουμε μία σειρά παρεμβάσεων στα πλαίσια του προγράμματος «Ψηφιακή Σύγκλιση»: 1) Πλανητάριο Λάρισας, 2) Γεωγραφικό Πληροφοριακό Σύστημα Πολιτικής Προστασίας, με δυνατότητες geo-portal προϋπολογισμού 1.845.000 €, 3) Διαδικτυακή πύλη αμφίδρομης πληροφόρησης για δραστηριότητες και σημεία ενδιαφέροντος ΑμΕΑ στη Περιφέρεια Θεσσαλίας προϋπολογισμού 221.400 €, Διαδικτυακή πύλη (portal) και σύστημα διαχείρισης και προώθησης της συμμετοχής των πολιτών στη διαδικασία λήψης αποφάσεων (e-democracy) προϋπολογισμού 196.800 €, Ανάπτυξη υπηρεσίας ψηφιακής πληροφόρησης πολιτών για τη διαχείριση υδάτινων πόρων και την αντιμετώπιση επιπτώσεων στις αγροκαλλιέργειες του Θεσσαλικού κάμπου (e-waterinfo) προϋπολογισμού 528.900 €, Πληροφοριακό σύστημα Ενημέρωσης Καιρικών και κυκλοφοριακών Συνθηκών του Δευτερεύοντος Εθνικού Οδικού Δικτύου της  περιφέρειας Θεσσαλίας προϋπολογισμού 1.537.500 €, Κέντρα εξυπηρέτησης επιχειρήσεων της Περιφέρειας Θεσσαλίας προϋπολογισμού 467.400 €, Πλατφόρμα προβολής τουριστικού και αγροτικού προϊόντος και διάχυσης πολιτιστικού περιεχομένου (τ. παρέμβασης 4) προϋπολογισμού 1.611.300 €.

Παράλληλα χρηματοδοτήσαμε έργα α) παρακολούθησης δικτύων ύδρευσης με τηλεχειρισμό, β) Έργα ηλεκτρονικής παρακολούθησης της λειτουργίας της Λίμνης Κάρλα.

Κλείνοντας την ομιλία του ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας επεσήμανε ότι « σκοπός του προγράμματος που ανακοινώνουμε σήμερα είναι να ενισχυθεί η προσπάθεια που καταβάλλουμε ώστε να υπάρχει επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου  μέσω της κατάρτισης των τοπικών επαγγελματιών του τουρισμού σε ψηφιακές δεξιότητες για την προσέλκυση επισκεπτών καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου».

Στην ημερίδα μεταξύ άλλων έδωσαν συμμετείχαν ως ομιλητές ο Δήμαρχος Τρικκαίων Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Γενικός Διευθυντής Google για Ελλάδα, Βουλγαρία, Κύπρο και Μάλτα Γρηγόρης Ζαφιρόπουλος, ο Προϊστάμενος της Γενικής Δ/νσης Δημόσιων Οργανώσεων του Υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης Νίκος Μιχαλόπουλος και ο Προϊστάμενος Τμήματος Καινοτομίας & Βέλτιστων Πρακτικών του Υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης Χρήστος Κοκκάλας.

 

Σκοπός του προγράμματος

Σκοπός του προγράμματος είναι η υποστήριξη της προσπάθειας της περιφέρειας να επιμηκύνει την τουριστική περίοδο μέσω της μέσω της κατάρτισης των τοπικών επαγγελματιών του τουρισμού σε ψηφιακές δεξιότητες για την προσέλκυση επισκεπτών καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου.

Είναι ενδεικτικό ότι οι χρήστες του διαδικτύου, Έλληνες και ξένοι, ψάχνουν για τη Θεσσαλία κάθε χρόνο και με μεγαλύτερη ένταση. Το 2017 οι αναζητήσεις για την Θεσσαλία ως τουριστικός προορισμός αυξήθηκαν κατά 18% ενώ μέσα στο 2018 παρατηρήθηκε περαιτέρω αύξηση στις αναζητήσεις, με χώρες όπως η Αγγλία, η Ιταλία και η Γερμανία να πρωτοστατούν σε ενδιαφέρον.

Ένδειξη ότι η Θεσσαλία εξακολουθεί να χτίζει σταθερά τη θέση της στον τουριστικό χάρτη της χώρας.

 

Πρόκειται για μια δράση που θα διαρκέσει από τον Ιανουάριο μέχρι τον Μάιο του 2019 και αποτελεί ένα ακόμη πρόγραμμα της πρωτοβουλίας Grow Greek Tourism Online (GGTO) της Google. Το πρόγραμμα αφορά στη  παροχή δωρεάν συμβουλευτικών και εκπαιδευτικών υπηρεσιών προς τις τοπικές τουριστικές επιχειρήσεις, σχετικά με ψηφιακές δεξιότητες και εργαλεία – όχι μόνο της Google αλλά και άλλων εταιρειών του χώρου – έτσι ώστε οι επιχειρήσεις να χρησιμοποιούν το διαδίκτυο πιο αποτελεσματικά για να προσελκύουν περισσότερους επισκέπτες καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου. Το πρόγραμμα Grow Greek Tourism Online για την Περιφέρεια Θεσσαλίας εντάσσεται στις δράσεις της Εθνικής Συμμαχίας για Ψηφιακές Δεξιότητες και την Απασχόληση, την οποία συντονίζει το Υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης.

Η εκπαίδευση υλοποιείται με τη βοήθεια ειδικών εισηγητών της Google, των Online Advisors (εξειδικευμένοι σύμβουλοι), οι οποίοι έχουν λάβει ειδική, εκτενή εκπαίδευση πάνω σε διαδικτυακά εργαλεία για τον τουρισμό. Τέσσερεις Online Advisors, κάποιοι από τους οποίους κατάγονται από την ευρύτερη περιοχή, είναι έτοιμοι  ώστε να αρχίσουν να πραγματοποιούν δωρεάν εξατομικευμένες συναντήσεις το επόμενο διάστημα, αλλά και ομαδικά σεμινάρια για τοπικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις του τουριστικού κλάδου και στους 4 νομούς της Περιφέρειας Θεσσαλίας. Οι εκπαιδεύσεις θα επικεντρώνονται στις ψηφιακές δεξιότητες  και  στο πώς οι επιχειρηματίες μπορούν να τις αξιοποιήσουν  το προϊόν τους , προκειμένου να δείξουν στον κόσμο τι έχουν να προσφέρουν η περιοχή και οι επιχειρήσεις της.

Σύμφωνα με τα δεδομένα όταν οι καταναλωτές ψάχνουν μ ια επιχείρηση στο διαδίκτυο, σε ποσοστό 44% καταφεύγουν στις υπηρεσίες χαρτών, ενώ 41% των αναζητήσεων οδηγούν σε επίσκεψη στο φυσικό χώρο του καταστήματος. Επίσης οι καταχωρήσεις που διαθέτουν φωτογραφίες και εικονικές περιηγήσεις είναι 2 φορές πιο πιθανό να προκαλέσουν το ενδιαφέρον των χρηστών.

Έτσι οι Online Advisors θα μπορούν να βοηθήσουν τις επιχειρήσεις να δημιουργήσουν λογαριασμό στην υπηρεσία google my business που τους επιτρέπει να καταχωρίσουν όλες τις σημαντικές πληροφορίες επικοινωνίας (όπως τις ώρες λειτουργίας, τα τηλέφωνα επικοινωνίας και τις οδηγίες μετάβασης στην επιχείρηση) τόσο στους χάρτες όσο και στην αναζήτηση Google – χωρίς κόστος.

Επιπλέον, με τη βοήθεια των Online Advisors και χρήση ειδικών καμερών θα μπορούν να δημιουργήσουν για τις ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις εικονικές περιηγήσεις 360 μοιρών που θα φιλοξενούνται στο Google Street View. Έτσι οι δυνητικοί επισκέπτες θα μπορούν να περιηγηθούν  μέσα στους χώρους και να εξερευνήσουν την ομορφιά των τοπικών επιχιρήσεων Google – χωρίς κόστος.