- Larisa News - https://www.larisanews.gr -

Η Περιφέρεια αναμορφώνει το τμήμα της λεωφόρου Καραμανλή

Ξεκινά μέσα στις επόμενες ημέρες από την Περιφέρεια Θεσσαλίας η ριζική αναμόρφωση του τμήματος της λεωφόρου Καραμανλή από την οδό Βόλου (Άγιο Γεώργιο) μέχρι την οδό Αγιάς (110 Π.Μ.). Ο  Περιφερειάρχης Θεσσαλίας κ. Κώστας Αγοραστός υπέγραψε την σύμβαση κατασκευής του έργου συνολικού προϋπολογισμού 7,4 εκατ. ευρώ που υλοποιείται με πόρους του ΕΣΠΑ / Π.Ε.Π. Θεσσαλίας 2014-2020. Με το έργο αυτό πρόκειται να κατασκευαστούν 1,3 χλμ αρτηρίας με νησίδα και δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, 3 κυκλικοί κόμβοι, παράπλευρο δίκτυο, ηλεκτροφωτισμός, νησίδες πρασίνου κ.α. Δικαιούχος και φορέας υλοποίησης του έργου είναι η Περιφέρεια Θεσσαλίας.

Σε δηλώσεις του ο κ. Κ. Αγοραστός σημείωσε τα εξής: «Ξεκινά το βόρειο τμήμα της λεωφόρου Καραμανλή το οποίο είναι και το πιο δύσκολο. Ως Περιφέρεια Θεσσαλίας έχουμε κατασκευάσει το πρώτο κομμάτι και σήμερα ξεκινά το νέο κομμάτι από την οδό Βόλου μέχρι την Αγιάς, δηλαδή από τον Άγιο Γεώργιο μέχρι την 110 Πτέρυγα Μάχης. Είναι ένα έργο χρήσιμο περιβαλλοντικά, κυκλοφοριακά, κοινωνικά, αλλά και ένα έργο ανθρώπινης ασφάλειας. Δεν είναι ένα έργο μόνο της Λάρισας αλλά και της Θεσσαλίας γιατί διέρχονται από το σημείο αυτό χιλιάδες αυτοκίνητα καθημερινά. Πρόκειται να κατασκευαστούν τρεις κυκλικοί κόμβοι, στη συμβολή της Παλαιάς Εθνικής με τις οδούς Βόλου, Αγιάς και Ερέτριας. Πρόκειται όχι μόνο για ένα έργο ασφάλειας, αλλά και συνολικής αναβάθμισης της περιοχής. Έτσι η Περιφέρεια κατασκευάζει ακόμα ένα τμήμα αυτοκινητοδρόμου εντός του αστικού ιστού βάζοντας τέλος στις επικίνδυνες διαβάσεις. Είναι ένα έργο ουσίας που ρίχνει χρήμα στην τοπική οικονομία και δημιουργεί θέσεις εργασίας».

Παράλληλα ο Περιφερειάρχης κάλεσε τις υπηρεσίες κοινής ωφέλειας να βοηθήσουν με γρήγορες επεμβάσεις εκεί που θα χρειαστεί. Παράλληλα ζήτησε την κατανόηση από τους οδηγούς και τη συμμόρφωση τους στις υποδείξεις τις τροχαίας ώστε να μπορούν να εκτελούνται τα έργα παράλληλα με την διεξαγωγή της κυκλοφορίας.

Το έργο συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) και αφορά στην κατασκευή του οδικού τμήματος της Λεωφόρου Καραμανλή (Παλαιά Εθνική Οδός Αθήνας –Θεσσαλονίκης) από τον ισόπεδο κόμβο (Ι/Κ) με την Οδό Βόλου (Χ.Θ. 7+115) έως τον ισόπεδο κόμβο (Ι/Κ) με την Οδό Αγιάς (Χ.Θ. 8+110), με την ταυτόχρονη κατασκευή τριών (3) κυκλικών κόμβων, καθώς και του αντίστοιχου παράπλευρου δικτύου. Το συνολικό μήκος της αρτηρίας ανέρχεται σε 1,3χλμ., συμπεριλαμβανομένου των προσαρμογών της στην υφιστάμενη οδό αρχή και τέλους. Η αρτηρία πρόκειται να έχει σε όλο το μήκος της δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, πλάτους 3,25 μ. η καθεμία. Οι κατευθύνσεις είναι διαχωρισμένες στο τμήμα από Ι/Κ Βόλου έως και Ι/Κ Ερέτριας με κεντρική νησίδα πρασίνου πλάτους 2,60μ., ενώ στο τμήμα από Ι/Κ Ερέτριας έως Ι/Κ Αγιάς η κεντρική νησίδα αντικαθίσταται από αμφίπλευρο μεταλλικό στηθαίο ασφαλείας.

Παρόντες κατά την υπογραφή της σύμβασης ήταν ακόμη η προισταμένη της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας κ. Σταυρούλα Καρρά και ο εκπρόσωπος της κατασκευάστριας εταιρίας κ. Ζυγογιάννης.

 

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ

Στο φυσικό αντικείμενο της παρούσας εργολαβίας περιλαμβάνονται πέραν της αρτηρίας:

 

Η αρτηρία έχει σε όλο της το μήκος, δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, πλάτους 3,50μ η καθεμία. Οι κατευθύνσεις είναι διαχωρισμένες με κεντρική νησίδα πρασίνου πλάτους 2,60μ  ενώ στο τμήμα της αρτηρίας  παράλληλα με την οδό Καλλονής  με  αμφίπλευρο μεταλλικό στηθαίο ασφαλείας. Η προθεσμία περαίωσης του έργου είναι τριάντα (30) μήνες.

 

ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ

Η υπάρχουσα οδός, παρουσιάζει πολύ υψηλούς κυκλοφοριακούς φόρτους (συμβατικά και βαρέα οχήματα) και διέρχεται από κατοικημένη περιοχή της πόλης της Λάρισας.

Ο ιδιαίτερα αυξημένος κυκλοφοριακός φόρτος που παρατηρείται στο εν λόγω οδικό τμήμα σε συνδυασμό με τα ελλιπή τεχνικά χαρακτηριστικά της διατομής, όπως μικρό πλάτος οδού (μία λωρίδα ανά κατεύθυνση), απουσία διαχωρισμού των αντίθετων κινήσεων και έλλειψη παράπλευρου δικτύου για τον διαχωρισμό των διερχόμενων οχημάτων επί της Π.Ε.Ο  και της τοπικής κυκλοφορίας, αλλά σύνδεσης των ιδιοκτησιών με την οδό,  σε συνδυασμό με την ελλιπή οριζόντια και κατακόρυφη σήμανση, του κακού  οδοφωτισμού αλλά και την απουσία πεζοδιαβάσεων, το καθιστούν ιδιαίτερα επικίνδυνο από την άποψη της οδικής ασφάλειας.

Στην περιοχή έχουν αναπτυχθεί πολλές παρόδιες ιδιοκτησίες οι οποίες συνδέονται απευθείας με την Λεωφόρο Καραμανλή λόγω έλλειψης παράπλευρου δικτύου  και οι προσβάσεις στις παρόδιες χρήσεις γης (super market, εκκλησία, ποικίλες εγκαταστάσεις) γίνονται ανεξέλεγκτα,  βάζοντας την ζωή των πεζών και των διερχόμενων σε κίνδυνο.

Στο εν λόγω οδικό τμήμα έχουν κατά καιρούς σημειωθεί αρκετά τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα.

 

Με την κατασκευή του υπόψη έργου επιτυγχάνεται: