Μάξιμος Χαρακόπουλος: «Το υπουργείο παιδείας επιμένει στην ανάλγητη στάση του σε πολύτεκνους και τρίτεκνους»


Tags |

«Δυστυχώς, μας λυπεί το γεγονός ότι το υπουργείο παιδείας επιμένει στην ανάλγητη στάση του απέναντι στους φοιτητές που είναι τέκνα τρίτεκνων και πολύτεκνων οικογενειών, ή ορφανά, χρησιμοποιώντας έωλα επιχειρήματα και αδιαφορώντας για τις ανυπέρβλητες οικονομικές δυσκολίες και τις κοινωνικές συνέπειες που δημιουργεί η εμμονή αυτή». Τα παραπάνω τονίζει σε δήλωσή του ο Γραμματέας Πολιτικού Σχεδιασμού της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Λαρίσης, κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος σχολιάζοντας την απάντηση της υπουργού Παιδείας κ. Άννας Διαμαντοπούλου σε σχετική ερώτησή του με θέμα την επαναφορά της δυνατότητας μετεγγραφών στα ΑΕΙ και ΤΕΙ για τα παιδιά των πολυτέκνων, τριτέκνων, αναπήρων και τα ορφανά.

Όπως επισημαίνει ο Θεσσαλός πολιτικός: «Με την απάντησή της η υπουργός Παιδείας, ξεκαθαρίζοντας ότι δεν πρόκειται να δώσει τη δυνατότητα σε αδέλφια που ανήκουν στις παραπάνω κατηγορίες να σπουδάσουν στην ίδια πόλη, εκτός της διοικητικής περιοχής της μόνιμης κατοικίας τους, εφόσον υπάρχει η ανάλογη σχολή, ουσιαστικά οδηγεί σε οικονομική εξόντωση τις οικογένειές τους. Οχυρώνεται, μάλιστα, πίσω από το επιχείρημα ότι αν το έπραττε θα καταστρατηγούσε τον κοινωνικό χαρακτήρα της διάταξης για τις μεταγραφές, ενώ αρνείται να αλλάξει το ισχύον σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ και ΤΕΙ για τις κατηγορίες των πολυτέκνων, τριτέκων και ορφανών, παρά το περυσινό φιάσκο».

Στην απάντησή της, η αρμόδια Υπουργός, άφού κάνει αναλυτική παράθεση του νομικού πλαισίου, αναφέρει επιπλέον τα εξής: «Στόχος της ρύθμισης είναι για μεν την περίπτωση του αδελφού/ής φοιτητή η εξυπηρέτηση της οικογένειας που είναι ήδη διασπασμένη σε δύο κατοικίες για δε τις περιπτώσεις των τρίτεκνων και πολυτέκνων να μη δημιουργηθεί δεύτερη κατοικία. Για την επιλογή σχολών των υποψηφίων σε συνδυασμό με την κοινωνική περίπτωση που ανήκουν και τη διοικητική περιφέρεια που κατοικούν εναπόκειται στους ίδιους τους υποψηφίους ο συγκερασμός των παραμέτρων ώστε να επιτύχουν την καλύτερη επιλογή σχολών φοίτησης με βάση την πραγματική επιθυμία του αντικειμένου σπουδών και κυρίως επί τη βάση των ίσων όρων με τους υπόλοιπους υποψηφίους. Το γεγονός ότι πρέπει να δοθεί στα παιδιά τρίτεκνων ή πολυτέκνων οικογενειών, δυνατότητα επιλογής ως τέτοια ειδική κατηγορία σε περιφέρεια ανεξάρτητα της μόνιμης κατοικίας της οικογένειας τους καταστρατηγεί τον κοινωνικό χαρακτήρα της διάταξης που στόχο έχει την παραμονή των διαγωνιζομένων στον τόπο της μόνιμης κατοικίας τους με ίσους όμως όρους διαγωνισμού με τους υπόλοιπους υποψηφίους, οι οποίοι διαγωνίζονται με κριτήριο τη βαθμολογική τους επίδοση είτε με τη γενική σειρά είτε ως ειδική περίπτωση. Επίσης, σε λίγα τμήματα των Πανεπιστημίων επειδή ο αριθμός των υποψηφίων που διεκδικούσαν εισαγωγή στα τμήματα αυτά με την ειδική περίπτωση των πολυτέκνων στη συγκεκριμένη διοικητική περιφέρεια ήταν μικρός, παρατηρήθηκε το φαινόμενο να εισαχθούν με βαθμολογία πολύ μικρότερη της γενικής σειράς και οι οποίοι αποτελούν ελάχιστο ποσοστό επί των εισακτέων σε κάθε τμήμα και σε καμία περίπτωση δεν επηρεάζεται η εκπαιδευτική διαδικασία».