Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες της 2ης Συνδιάσκεψης για την «Πόλη που μαθαίνει»


Tags |

Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκαν οι εργασίες της 2ης Συνδιάσκεψης με Διεθνείς Συμμετοχές των πόλεων που μαθαίνουν με τίτλο «Αναζητώντας κοινές δράσεις σε περίοδο κρίσης», η οποία έλαβε χώρα στη Λάρισα στις 14 και 15 Οκτωβρίου και πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα της UNESCO. Το αμφιθέατρο της Ιατρικής Σχολής φιλοξένησε πάνω από 300 άτομα μεταξύ των οποίων εκπροσώπους της πολιτικής και εκπαιδευτικής ηγεσίας του τόπου, εκπροσώπους 10 ελληνικών και ξένων πόλεων και 55  εκπρόσωπους εκπαιδευτικών και κοινωνικών φορέων.

Το συνέδριο τίμησε με την παρουσία του ο κορυφαίος καθηγητής  Ted Fleming, επικεφαλής του τμήματος Εκπαίδευσης Ενηλίκων στο Εθνικό Πανεπιστήμιο της Ιρλανδίας, ο οποίος υποστήριξε ότι δεν υπάρχει δημοκρατία χωρίς μόρφωση αναδεικνύοντας με αυτό τον τρόπο το πολιτικό της περιεχόμενο.

Παράλληλα ο Πρόεδρος της Επιστημονικής Ένωσης Εκπαίδευσης Ενηλίκων και καθηγητής στο ΕΑΠ Αλέξης Κόκκος έθεσε τη σημασία του δημοκρατικού διαλόγου και ανέλυσε τις προϋποθέσεις για την εξασφάλισή του προκειμένου να μπορούν όλοι οι εκπαιδευτικοί και κοινωνικοί φορείς να συνεργάζονται και να ξεπερνούν τις εκάστοτε δυσκολίες και προκαταλήψεις.

Επίσης ενδιαφέρουσα ήταν και η εισήγηση του Αναπληρωτή Καθηγητή Κοινωνικής Εργασίας Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης κ. Χαράλαμπου Πουλόπουλου , ο οποίος ανέλυσε τις συνέπειες του φόβου και ιδιαίτερα του συλλογικού φόβου ως αιτία της κρίσης και υποστήριξε ότι οι συλλογικές δράσεις είναι μια από τις λύσεις για την έξοδο από την κρίση.

Οι σύνεδροι είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν από τον κ. Κωνσταντίνο Παγκράτη, επιστημονικό συνεργάτη του Ινστιτούτου Δια Βίου Μάθησης της UNESCO για τον τρόπο λειτουργίας των πόλεων που μαθαίνουν, αλλά και να ενημερωθούν από τους εκπροσώπους των βραβευμένων πόλεων Swansea και Cork σχετικά με τις δικές τους καλές πρακτικές.

Ο Δήμος Λαρισαίων μέσα από την παρουσίαση συγκεκριμένων δράσεων για την παιδεία, τον πολιτισμό και την κοινωνική πολιτική τόνισε την αναγκαιότητα της συνέργειας όλων των φορέων και πρότεινε τη δημιουργία ενός σχεδίου συνεργασίας που θα οδηγήσει στη δημιουργία δικτύων σε τοπικό και εθνικό επίπεδο.

Στη συνέχεια παρουσιάστηκαν από το Δήμο Λέσβου η αντιμετώπιση του προσφυγικού ζητήματος, από το Δήμο Τρικκαίων το παράδειγμα της έξυπνης πόλης με τα αυτοματοποιημένα συστήματα μεταφοράς, από το Δήμο Σερρών ο τρόπος υλοποίησης της Δια Βίου Μάθησης και από την Αθήνα η λειτουργία των  ανοιχτών σχολείων. Εκπρόσωποι από τη Θεσσαλονίκη εστίασαν στη συνεργασία του Δήμου και των Πανεπιστημίων της πόλης, ενώ στο Δήμο Θέρμης έχει συγκροτηθεί Επιτροπή Δια Βίου Μάθησης.

Το σημαντικό ρόλο των Δήμων στις διαδικασίες αυτές μέσα από τη διαμόρφωση ενός σχεδίου παρέμβασης καθώς και την ανάγκη μετασχηματισμού της Τοπικής Αυτοδιοίκησης  στη λογική της αειφόρου ανάπτυξης γενικότερα υπογράμμισε ο κ. Μιχάλης Χριστάκης, Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Γενικών Γραμματέων Τοπικής Αυτοδιοίκησης «Κλεισθένης». Με θερμά λόγια για τη Λάρισα, την πρώτη ελληνική πόλη που μπήκε στο δίκτυο της UNESCO μίλησε και η κα.  Τζιτζικώστα , ενώ παράλληλα ανακοινώθηκε και η υποψηφιότητα της Λάρισας για τη νέα βράβευση από την UNESCO των πόλεων που μαθαίνουν.

Τη Συνδιάσκεψη τίμησαν με την παρουσία τους ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας κ. Κ. Αγοραστός, ο Διοικητής της 1ης Στρατιάς αντιστράτηγος Ηλ. Λεοντάρης, ο πρόεδρος της ΠΕΔ Θεσσαλίας κ. Γ. Κωτσός,  ο δήμαρχος Τεμπών κ. Κ. Κολλάτος, ο Διοικητής 5ης ΥΠΕ Θεσσαλίας Αντωνίου Νέστορας, η αναπληρώτρια διοικήτρια του ΠΠΝΛ κ. Ανθή Χαλιβέρα κ.α.

Η Συνδιάσκεψη πέραν των σημαντικών εισηγήσεων λειτούργησε και ως χώρος αλληλεπίδρασης φορέων και συνέδρων και ανέδειξε την ανάγκη της συνέργειας και της ενεργού συμμετοχής όλων για το σχεδιασμό κοινών δράσεων  στο πνεύμα της πόλης που μαθαίνει, της πόλης που εξελίσσεται, της πόλης που αλλάζει.

Σημειώνεται ότι η Συνδιάσκεψη πραγματοποιήθηκε από το Δήμο Λαρισαίων σε συνεργασία με την Περιφέρεια Θεσσαλίας, την ΠΕΔ Θεσσαλίας, την Επιστημονική Ένωσης Εκπαίδευσης Ενηλίκων, την Ένωση Γενικών Γραμματέων Τοπικής Αυτοδιοίκησης και τελούσε υπο την αιγίδα της Εθνικής επιτροπής της  UNESCO.