Μάξιμος : Υποβαθμίζεται παντού η ποιότητα της Εκπαίδευσης


Tags |

«Η κυβέρνηση δεν κρύβει ότι θέλει να πάει την παιδεία στη δεκαετία του ’80. Ο πρωθυπουργός, προκληθείς από τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης, αναρωτήθηκε τι κακό είχαμε τη δεκαετία του ’80, όταν τότε γιγαντώθηκαν όλες οι παθογένειες, με πρώτο το λαϊκισμό και στην παιδεία, που οδήγησαν στην κρίση». Τα παραπάνω τόνισε μεταξύ άλλων ο υπεύθυνος του Τομέα Παιδείας και Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Λαρίσης, κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος, κατά την ομιλία του στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής στην επί της Αρχής του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας: «Ελληνικό ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας και άλλες διατάξεις».

Ο κ. Χαρακόπουλος κάλεσε την κυβέρνηση να απαντήσει αν υπηρετούν τηνποιότητα της παρεχόμενης παιδείας:

  • η υποβάθμιση του ολοήμερου σχολείου;
  • η κατάργηση των Προτύπων;
  • η οιονεί κρατικοποίηση των ιδιωτικών σχολείων;
  • η κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων;
  • η επαναφορά των αιώνιων φοιτητών;
  • η εκλογή των Διευθυντών Σχολείων από τους υφισταμένους τους;
  • ο ‘‘κορσές’’ που μπαίνει στα μεταπτυχιακά;

Σχετικά με τα κενά στα σχολεία το στέλεχος της αξιωματικής αντιπολίτευσης είπε πως όλοι γνωρίζουν «τις αλχημείες για την εξοικονόμηση εκπαιδευτικών»,αναφέροντας ενδεικτικά:

  • Την μείωση των ωρών διδασκαλίας από 35 σε 30 στα δημοτικά.
  • Το “κούρεμα” των ωρών από 35 σε 32 στα Γυμνάσια.
  • Την επαναφορά των Τρίτων Αναθέσεων διδασκαλίας.

Για την κατάργηση των εξετάσεωνστο Γυμνάσιο κάλεσε το υπουργείο Παιδείας να απαντήσει:

  • Με ποια λογική,πέραν της μείωσης των ωρών διδασκαλίας, εξαίρεσε τα Αρχαία από τις εξετάσεις;
  • Πώς επέλεξε τη Φυσική και εξαίρεσε τη Χημεία και τη Βιολογία από τις εξετάσεις;
  • Πώς όσοι δεν περνούν τα μαθήματα, θα δίνουν εξετάσεις τον Ιούνιο κι όχι Σεπτέμβριο, δηλαδή, όσα δεν έμαθαν σε ένα χρόνο θα τα μάθουν σε 5 ή 10 μέρες;

Για το σχέδιο νόμου για την ίδρυση του Ελληνικού Ιδρύματος Έρευνας και Καινοτομίας ο τομεάρχης παιδείας της ΝΔ επεσήμανε:

  • Η οργάνωση κι η λειτουργία του Ιδρύματος χαρακτηρίζεται από γραφειοκρατικές αγκυλώσεις.
  • Ακατανόητη είναι η πρόβλεψη ένστασης του υπουργού Παιδείας στις επιλογές προσώπων που τα πανεπιστήμια προτείνουν για τη Γενική Συνέλευση ή το Επιστημονικό Συμβούλιο.
  • Για άλλη μια φορά καλούμαστε να ψηφίσουμε ένα σχέδιο νόμου με το οποίο συστήνεται ένα ίδρυμα για το κόστος ίδρυσης και λειτουργίας του οποίου υπάρχει απόλυτο σκότος.
  • Στη νέα δομή ο υπουργός “έχει το μαχαίρι και το πεπόνι”. Μέχρι τη συγκρότηση των οργάνων του Ελ.Ιδ.Ε.Κ. μπορεί “να λύνει και να δένει”, να προσλαμβάνει το αναγκαίο προσωπικό και να αποφασίζει ακόμη και για τις προκηρύξεις προγραμμάτων.Αλλά και μετά, ο Γενικός Διευθυντής του Ιδρύματος είναι ο απόλυτος άρχων των προσλήψεων, χωρίς καν την έγκριση από το Επιστημονικό Συμβούλιο.
  • Τέλος δεν υπάρχει καμία ουσιαστική εμπλοκή της ιδιωτικής πρωτοβουλίας. Εμείς πιστεύουμε ότι η έρευνα πρέπει να συνδέεται με την πραγματική οικονομία. Προϋπόθεση γι’ αυτό είναι η συμμετοχή της επιχειρηματικότητας στην έρευνα. Το νομοσχέδιο αυτό, δυστυχώς, δεν ενθαρρύνει αυτή την προοπτική».