Μάξιμος : Η Παιδεία χρειάζεται γενναίες μεταρρυθμίσεις


Tags |

«Μπορεί να έχει μέλλον ένα εκπαιδευτικό σύστημα χωρίς αξιοκρατία, αξιολόγηση, διαφάνεια, εξωστρέφεια; Κάθε απόπειρα να παραμείνουμε οχυρωμένοι σε αναχρονισμούς και χρόνιες στρεβλώσεις θα οδηγήσει στην απόλυτη παρακμή και απαξίωση». Τα παραπάνω τόνισε ο Τομεάρχης Παιδείας και Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Λαρίσης, κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος κατά την παρέμβασή του στη συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της βουλής, στην οποία προσήλθε να καταθέσει τις απόψεις της η πρ. υπουργός Παιδείας κα Μαριέττα Γιαννάκου στο πλαίσιο του Διαλόγου για την Παιδεία.
Ο κ. Χαρακόπουλος στην τοποθέτησή του χαρακτήρισε εύλογη την απροθυμία των πρώην υπουργών να προσέλθουν στο Διάλογο και την καχυποψία για την ειλικρίνειά του όπως αποτυπώνεται στα υπομνήματα που κατέθεσαν.

Η βάση του 10 και… η γίδα στο πουρνάρι
Καλωσορίζοντας την κ. Γιαννάκου, ο Θεσσαλός πολιτικός σημείωσε μεταξύ άλλων τα εξής: «Θεωρώ ότι είναι μια αυθεντική Ευρωπαία πολιτικός με μεταρρυθμιστικό πνεύμα, με αποφασιστικότητα και τόλμη και η οποία απέδειξε κατά τη διάρκεια της θητείας της ότι δεν υπολογίζει το λεγόμενο πολιτικό κόστος. Αν οι μεταρρυθμίσεις που δρομολογήθηκαν επί των ημερών της είχαν εφαρμοστεί πλήρως πιστεύω ότι τα πράγματα στο χώρο της Παιδείας θα ήταν πολύ καλύτερα. Δυστυχώς πολλές από εκείνες τις μεταρρυθμίσεις ξηλώθηκαν και χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η κατάργηση της βάσης του 10 για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Σήμερα τις συνέπειες αυτής της κατάργησης τις βιώνουμε έντονα. Ακούσαμε τους εκπροσώπους των ΤΕΙ στην Επιτροπή μας για το τεράστιο πρόβλημα με τους «λιμνάζοντες» εισακτέους, οι οποίοι αδυνατούν να πάρουν πτυχίο και επιβαρύνουν τη λειτουργία των ιδρυμάτων. Δυστυχώς, πολλές φορές στη χώρα νομοθετούμε ευκαιριακά για να γίνουμε ευχάριστοι, λησμονώντας τις συνέπειες που προκαλεί αυτός ο τρόπος του νομοθετείν.
Στη Θεσσαλία λέμε, «ό,τι κάνει η γίδα στο πουρνάρι, θε ’να το βρει το τομάρι». Αυτό ζούμε σήμερα όταν νομοθετούμε ευκαιριακά. Ο μόνος δρόμος για την αναγέννηση της χώρας, του εκπαιδευτικού συστήματος είναι γενναίες μεταρρυθμίσεις που δεν θα υπολογίζουν το πρόσκαιρο κόστος.

Τα Θρησκευτικά και ο… “φετβάς” Φίλη για μητροπολίτες
Αναφορικά με το μάθημα των Θρησκευτικών, υπογράμμισε ότι «οι όποιες αλλαγές θα πρέπει να γίνονται σε συνεννόηση με την Εκκλησία, όπως ορίζει το Σύνταγμα. Το Σύνταγμα ορίζει ότι θεμελιώδης σκοπός της Παιδείας είναι η διαμόρφωση εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης. Βεβαίως, θα πρέπει τα παιδιά, οι μαθητές να διδάσκονται στοιχεία θρησκειολογίας, να γνωρίσουν και άλλες θρησκείες, αλλά προφανώς, το μάθημα θα πρέπει να έχει ως βασικό χαρακτηριστικό την Ορθόδοξη Ανατολική Εκκλησία, διότι αυτό λέει το Σύνταγμα. Και ομολογιακό χαρακτήρα, θα πρέπει να ξέρετε, έχει το μάθημα των Θρησκευτικών στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες, τις ρωμαιοκαθολικές, την Ιταλία και αλλού. Βεβαίως, το αντικληρικό κλίμα που υπάρχει στην ηγεσία της Κυβέρνησης είναι γνωστό, και προφανώς, σε αυτό το πνεύμα είναι και ο “φετβάς” που απαγορεύει την είσοδο μητροπολιτών με πρόσκληση μαθητών στα σχολεία, όπως συνέβη πρόσφατα με την απαγόρευση εισόδου στον Μητροπολίτη Μεσογαίας και στον Μητροπολίτη Νέας Ιωνίας».

Το βιβλίο Ιστορίας, η κα Ρεπούση και η Γενοκτονία των Ποντίων
Σχολιάζοντας την αναφορά του κ. Φίλη στο βιβλίο της Ιστορίας, ο κ. Χαρακόπουλος σημείωσε ότι «επειδή ήμουν από αυτούς που διαφώνησαν με την αναφορά της κ. Ρεπούση “περί συνωστισμού”, που πρόσβαλε τη μνήμη χιλιάδων θυμάτων της Γενοκτονίας και της Μικρασιατικής Καταστροφής από τη θηριωδία των τούρκων, θα ήθελα να θυμίσω, ότι τότε, η κ. Γιαννάκου, έστειλε το βιβλίο στην Ακαδημία Αθηνών, για να κάνει τις διορθώσεις. Και σεβάστηκε, όπως όφειλε να σεβαστεί, το Ανώτατο Ίδρυμα της χώρας που μπορεί να διατυπώσει άποψη για αυτά τα ζητήματα. Σήμερα, η κυβέρνηση αφαιρεί από την εξεταστέα ύλη της Ιστορίας το κεφάλαιο για τον Παρευξείνιο Ελληνισμό που περιλαμβάνει αναφορές στην Γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου και της Μικράς Ασίας. Και γιατί γίνεται αυτό; Τότε, λοιπόν, σεβόμενη την επιστημονική προσέγγιση η κ. Γιαννάκου ζήτησε τη γνώμη της Ακαδημίας. Τώρα ο υπουργός-αρνητής της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου και της Μ. Ασίας, ο κ. Φίλης, αφαιρεί από την εξεταστέα ύλη, δηλαδή κατ’ ουσίαν και από τη διδακτέα, το κεφάλαιο που αναφέρεται στη Γενοκτονία των Ποντίων».

Τα Συμβούλια Ιδρυμάτων
Τέλος, ο Τομεάρχης Παιδείας της ΝΔ χαρακτήρισε «παράλειψη» το γεγονός ότι δεν εκλήθησαν από την Επιτροπή τα Συμβούλια Ιδρυμάτων: «Δεν ξέρω, αν η μη πρόσκληση -και θέλω να πιστεύω πως δεν είναι έτσι- έχει να κάνει με την απαξία της παρούσης ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας προς τα Συμβούλια Ιδρυμάτων».