- Larisa News - https://www.larisanews.gr -

ΕΚΛ: Απεργιακή Συγκέντρωση την Τετάρτη 8 Μαρτίου

Το Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Ν. Λάρισας εκφράζει τα ειλικρινή συλλυπητήρια στις οικογένειες και στους οικείους των θυμάτων της πολύνεκρης τραγωδίας στα Τέμπη που σημειώθηκε τα ξημερώματα της 1ης Μαρτίου, από την  μετωπική σύγκρουση δύο αμαξοστοιχιών που κινούνταν στην ίδια γραμμή.

Το τραγικό αυτό δυστύχημα δεν είναι αποτέλεσμα μιας «κακιάς στιγμής» . Οι εγκληματικές ευθύνες της κυβέρνησης για τη μετωπική σύγκρουση των δυο αμαξοστοιχιών που άφησε πίσω της εκατόμβες νεκρών δεν μπορούν να κρυφτούν πίσω από υποσχέσεις για την αναζήτηση των αιτιών.

Οι ευθύνες βαραίνουν και αυτή και τις προηγούμενες κυβερνήσεις που έχουν αφήσει τα πάντα στο έλεος τους. Η ρίψη ευθυνών μεταξύ ΟΣΕ και Hellenic Train δεν μπορεί να συγκαλύψει την πολιτική ευθύνη που υπάρχει για την κατάσταση των σιδηροδρομικών γραμμών της χώρας μας και αυτές βρίσκονται στην πολιτική εμπορευματοποίησης και ιδιωτικοποίησης των σιδηροδρόμων. Για αυτό τον λόγο βρισκόμαστε για άλλη μια φορά αντιμέτωποι με τις συνέπειες αυτής της πολιτικής, τις οποίες καλείται να πληρώσει για ακόμη μία φορά ο λαός, αυτή τη φορά μετρώντας νεκρούς.

Με αυτή την κατεύθυνση πορεύτηκαν διαχρονικά όλες οι κυβερνήσεις υλοποιώντας την στρατηγική για την απελευθέρωση των σιδηροδρόμων (οδηγία 440) της ΕΕ, με αποτέλεσμα να μετατρέψουν τις μαζικές μεταφορές από αγαθό σε εμπόρευμα. Από το 2009 ακόμη(κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ) ο ΟΣΕ σπάει επιμέρους εταιρείες, ενώ το 2013(κυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ) προωθείται παραπέρα η ιδιωτικοποίηση με τον νόμο 4199. Στην συνέχεια το 2017(ΣΥΡΙΖΑ) αρχίζει η πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στον Ιταλικό Όμιλο Ferrovite dello Stato Italiane  και ολοκληρώνεται το 2019(ΝΔ).

Η μεθοδευμένη προσπάθεια να σβήσουν οι πραγματικές ευθύνες πίσω από το «ανθρώπινο λάθος» είναι εξοργιστική, προκαλεί τη λογική και το συναίσθημα. Οι συνεχείς καταγγελίες των εργαζομένων στους σιδηροδρόμους διαχρονικά καταδεικνύουν αυτές τις επιλογές ως βαθύτερες αιτίες για το δυστύχημα. Καταγγελίες που έχουν να κάνουν :

Το ΕΚΝΛ εδώ και καιρό μετά από καταγγελίες εκατοντάδων εργαζομένων της περιοχής που μετακινούνται καθημερινά με το τραίνο για την δουλειά τους είχε αναδείξει τις άσχημες συνθήκες με τις οποίες λειτουργεί ο σιδηρόδρομος. Όλα τα παραπάνω είχαν ως αποτέλεσμα τις πολύωρες καθυστερήσεις, άθλιες συνθήκες μετακίνησης, με απαρχαιωμένους συρμούς, με υπεράριθμους επιβάτες μεγαλώνοντας ακόμη περισσότερο τον κίνδυνο.  Ενώ σε πανελλαδικό επίπεδο τα τελευταία 10 χρόνια έχουμε δεκάδες ατυχήματα στις σιδηροδρομικές γραμμές και μετράμε πάνω από 13 νεκρούς και δεκάδες τραυματίες.

Ο νόμος του κέρδους και η πολιτική της απελευθέρωσης της αγοράς των σιδηροδρομικών μεταφορών αφήνουν παντού το θανατηφόρο αποτύπωμά τους.

Επιπλέον η πόλη μας έχει πληρώσει τα προηγούμενα χρόνια πολύ βαρύ φόρο αίματος για τα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων στον ΟΣΕ. Η πόλη της Λάρισας χωρίζεται στην μέση εδώ και πολλά χρόνια από ένα τεράστιο δίκτυο σιδηροδρομικών γραμμών, με ανισόπεδες διαβάσεις που έχουν μετατραπεί σε καρμανιόλες στοιχίζοντας τη ζωή πολλών ανθρώπων. Μερικές περιοχές όπως η διάβαση στην οδό Κάρλας δίπλα ακριβώς από το 4ο ΕΠΑΛ, στο ΑΤΑ όπου τη διασχίζουν καθημερινά εκατοντάδες μαθητές, το αμαξοστάσιο του ΟΣΕ στο Μεζούρλο όπου πριν από λίγα χρόνια κεραυνοβολήθηκε από 10.000 βολτ, 15χρονος μαθητής, στα ‘’νταμάρια΄΄ της Ν. Σμύρνης όπου και εκεί το 2017 παρασύρθηκε ένα 10χρονο παιδί χάνοντας τη ζωή του, είναι μερικά μόνο παραδείγματα αυτής της εγκληματικής πολιτικής που έχει για ‘’θεό’’ τη λογική κόστους-οφέλους για τους επιχειρηματικούς ομίλους . Το πάγιο αίτημα της πόλης που στηρίζει το ΕΚΝΛ, για υπογειωποίηση των γραμμών που διέρχονται από τον αστικό ιστό συναντούσε μόνιμα την αδιαφορία των κυβερνήσεων και των διοικήσεων του ΟΣΕ , με συνηγόρους τις εκάστωτε δημοτικές αρχές που δικαιολογούσαν αυτή την αδιαφορία με επιχειρήματα περί «τεράστιου κόστους του έργου» και «τεχνικών δυσκολιών» .

Όλα τα παραπάνω δεν αποτελούν «ελληνική ιδιαιτερότητα» ή απόρροια της «μη συμμόρφωσης με το ευρωπαϊκό πλαίσιο» κα. Στην Ιταλία 12 Ιουλίου 2016 δύο αμαξοστοιχίες βρέθηκαν να κινούνται στην ίδια γραμμή και συγκρούστηκαν κατά μέτωπο στην Πούγκλια της νότιας Ιταλίας, ανάμεσα στις πόλεις Κοράτο και Άντρια , με αποτέλεσμα να χάσουν την ζωή τους 23 άνθρωποι. Στην Ισπανία, στις 24 Ιουλίου 2013, στην περιοχή της Γαλικίας 80 άνθρωποι σκοτώθηκαν και περισσότεροι από 140 άλλοι τραυματίστηκαν όταν ένα τρένο υψηλής ταχύτητας εκτροχιάστηκε .Στην Ουγγαρία το 2013, 33 άνθρωποι έχασαν την ζωή τους όταν ένα λεωφορείο χτυπήθηκε από τραίνο σε αφύλακτη διάβαση. Επίσης στην Ιταλία, στις 29 Ιουνίου του 2009 βυτιοφόρο βαγόνι με LPG  εξερράγη την ώρα που ο συρμός αναχωρούσε από τον σταθμό Βιατζέριο στην Κεντρική Ιταλία, με αποτέλεσμα τον εκτροχιασμό του και τον θάνατο 32 ανθρώπων. Στην Γερμανία το 1998 σε εκτροχιασμό αμαξοστοιχία στο Eschede σκοτώθηκαν 101 άνθρωποι και τραυματίστηκαν άλλοι 194.

Συνολικά στην ΕΕ μόνο το 2021 καταγράφηκαν 1.389 σημαντικά σιδηροδρομικά ατυχήματα, με συνολικά 683 νεκρούς και 513 τραυματίες, και 97 από αυτά αφορούσαν συγκρούσεις τρένων. Αντίστοιχη είναι η κατάσταση στις ΗΠΑ Σ όπου κάθε δυο βδομάδες ένα τρένο που μεταφέρει επικίνδυνα υλικά εκτροχιάζεται! Το Αμερικανικό Γραφείο Στατιστικών Μεταφορών έχει καταγράψει 54.539 εκτροχιασμούς τρένων μεταξύ 1990 και 2021.

Η θλίψη και η  οργή μας να γίνει οργάνωση και αγώνας!

Χαιρετίζουμε τους κυριολεκτικά χιλιάδες εργαζόμενους, αυτοαπασχολούμενους, μαθητές, φοιτητές που από την πρώτη στιγμή εξέφρασαν την αλληλεγγύη τους με την συγκλονιστική συμμετοχή στην αιμοδοσία που οργάνωσαν τα νοσοκομεία της πόλης, που εξέφρασαν την θλίψη και την οργή τους με τις τεράστιες σε όγκο κινητοποιήσεις που πραγματοποιήθηκαν μετά το δυστύχημα διεκδικώντας να μην συγκαλυφθεί το έγκλημα !

Οι εργαζόμενοι, οι νέες και οι νέοι δεν πρέπει να πνίξουν την οργή που νιώθουν σε αυτό το προδιαγεγραμμένο έγκλημα που έχει φέρει θρήνο σε δεκάδες οικογένειες, δάκρυα σε όλο τον εργαζόμενο λαό.

Καμία εμπιστοσύνη λοιπόν σε δεσμεύσεις ότι «το μαχαίρι θα φτάσει στο κόκαλο» και ότι με αφορμή το δυστύχημα «θα αλλάξουν τα πάντα». Όπως «αλλάζουν» μετά από κάθε τέτοια μεγάλη τραγωδία, μέχρι αυτή να επαναληφθεί. Τώρα είναι η ώρα να πάρει ο λαός την υπόθεση στα χέρια του! Να μην αφήσει αυτό το έγκλημα ούτε να ξεχαστεί, ούτε να συγκαλυφθεί. Με τον αγώνα μας θα επιβάλουμε να μην συγκαλυφθεί το προδιαγεγραμμένο αυτό έγκλημα, θα παλέψουμε για φθηνές και ασφαλείς μεταφορές.

Η σύγκρουση με την πολιτική και το κράτος που αφήνουν απροστάτευτο τον λαό, επειδή προστατεύουν τα κέρδη των ομίλων, είναι ζήτημα ζωής και θανάτου, αλλά και το μεγαλύτερο χρέος σε όσους σκοτώθηκαν άδικα στο έγκλημα των Τεμπών.

Απαιτούμε:

Καλούμε όλα τα σωματεία της δύναμης του Εργατικού Κέντρου Λάρισας , τα σωματεία του Δημοσίου Τομέα και το Νομαρχιακό Τμήμα της ΑΔΕΔΥ, τα σωματεία των αυτοαπασχολουμένων, τους αγροτικούς συλλόγους, τους φοιτητικούς συλλόγους, τα μαθητικά συμβούλια και την Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Λάρισας, τους συλλόγους και την Ένωση Γονέων, σε πρωτοβουλίες για κοινό αγώνα στην βάση των κοινών αιτημάτων και διεκδικήσεων!

 

Η Διοίκηση