Μάξιμος: Η κοινωνία απαιτεί αναβάθμιση της παιδείας και αξιολόγηση εκπαιδευτικών


Tags |

«Η αποτελεσματικότητα του εκπαιδευτικού συστήματος κρίνει εντέλει τις προοπτικές της κοινωνίας. Η μεταρρύθμιση της εκπαίδευσης προς την κατεύθυνση της αξιοκρατίας και της αριστείας είναι προϋπόθεση για την Ελλάδα της ανάπτυξης, της δημιουργίας και της ευημερίας, απαλλαγμένη από τις παθογένειες του παρελθόντος, που την οδήγησαν στη βαθιά κρίση που βίωσε την προηγούμενη δεκαετία. Αυτό τον σκοπό υπηρετούν και οι μεταρρυθμίσεις στην παιδεία που υπερψηφίστηκαν στη Βουλή, παρά τις αντιδράσεις των δυνάμεων της στασιμότητας». Τα παραπάνω τόνισε ο βουλευτής Λαρίσης της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος μετά την ονομαστική ψηφοφορία επί του νομοσχεδίου για την αναβάθμιση της εκπαίδευσης.

Ο κυβερνητικός βουλευτής επισήμανε ότι «έχει παρέλθει η εποχή της “ήσσονος προσπάθειας” και αναχρονιστικών αντιλήψεων του τύπου “η αριστεία είναι ρετσινιά”. Η ίδια η κοινωνία στη συντριπτική της πλειοψηφία απαιτεί δημόσια ποιοτική εκπαίδευση, που δεν θα επαφίεται στο φιλότιμο των εκπαιδευτικών, αλλά θα διαθέτει σύστημα αξιολόγησης όλων -όπως σε κάθε προηγμένη χώρα- με στόχο τη διαρκή βελτίωση του επιπέδου της παρεχόμενης παιδείας. Απαιτεί σχολεία και πανεπιστήμια στα οποία, αφενός να δίδεται στέρεα γνώση, η οποία να συνδυάζει τόσο την κλασική μόρφωση όσο και τα εφόδια για την επαγγελματική σταδιοδρομία, και αφετέρου να ισχύουν συνθήκες αξιοκρατίας και ελεύθερης έκφρασης. Αυτό αποδεικνύεται στην πράξη από τις αιτήσεις για φοίτηση στα πρότυπα σχολεία, τα οποία πολεμήθηκαν από τους οπαδούς της… ισότητας προς τα κάτω, αλλά και από τα πρόσφατα εκκωφαντικά δημοσκοπικά ευρήματα».

 

Αδιέξοδος ο δρόμος της δημαγωγίας!

Ο Μάξιμος Χαρακόπουλος υπογράμμισε ότι «είναι, ωστόσο, κρίμα, που η αξιωματική αντιπολίτευση συνεχίζει να βαδίζει στον αδιέξοδο δρόμο της δημαγωγίας και του λαϊκισμού, υποσχόμενη επιστροφή σε αποτυχημένες πολιτικές. Ιδιαίτερα η υπόσχεση του κ. Τσίπρα για εισαγωγή στα πανεπιστήμια χωρίς κάποια ελάχιστα προαπαιτούμενα εφόδια, που η διαπίστωσή τους εξασφαλίζεται από την ελάχιστη βάση εισαγωγής, στρέφεται πρωτίστως εναντίον όσων υποτίθεται ότι θέλει να υπερασπιστεί. Η δημιουργία αιωνίων φοιτητών, που αδυνατούν να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους, κοστίζει ακριβά στις ίδιες τις οικογένειες που για χρόνια έχουν την ψευδαίσθηση ότι τα παιδιά τους σπουδάζουν. Ενώ και τα παιδιά που δεν έχουν τις βάσεις και αδυνατούν να παρακολουθήσουν τα μαθήματα στα ΑΕΙ, σπαταλούν τα χρόνια που θα μπορούσαν να μάθουν μια τέχνη για να ασκήσουν με επιτυχία κάποιο επάγγελμα που θα επιθυμούσαν.

Ωστόσο, η Ελλάδα δεν μπορεί να χάσει άλλο χρόνο. Πρέπει να προλάβει το τραίνο της ανάπτυξης. Και η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη είναι αποφασισμένη να ολοκληρώσει, χωρίς καθυστέρηση, το έργο αυτό που της έχουν αναθέσει οι πολίτες και στον σημαντικό χώρο της εκπαίδευσης».