Μάξιμος: Μαθήματα εκλογικού συστήματος σε μαθητές Γυμνασίου Ράπτη


Tags |

Στον ρόλο που διαδραματίζουν οι 6 Διαρκείς Επιτροπές της Βουλής αναφέρθηκε ο βουλευτής Λαρίσης της Νέας Δημοκρατίας κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος, καλωσορίζοντας μαθήτριες και μαθητές της Γ´ τάξης του Γυμνασίου των Εκπαιδευτηρίων Μ. Ν. Ράπτη, που επισκέφθηκαν τη Βουλή των Ελλήνων. Ο Θεσσαλός πολιτικός, λίγη ώρα μετά την β´ ανάγνωση του νομοσχεδίου του υπουργείου Εσωτερικών για την «εκλογή βουλευτών» στη Διαρκή Επιτροπή Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης της Βουλής, στην οποία προεδρεύει, εξήγησε ότι η επεξεργασία των νομοσχεδίων γίνεται στις 6 Διαρκείς Επιτροπές, στην καθεμία εκ των οποίων συμμετέχει το 1/6 των βουλευτών, δηλαδή 50 βουλευτές. Κάθε Επιτροπή έχει στην αρμοδιότητά της μια δέσμη υπουργείων. Η Επιτροπή που έχω την τιμή να προεδρεύω έχει στην ευθύνη της τα υπουργεία Εσωτερικών, Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Προστασίας του Πολίτη, Μεταναστευτικής Πολιτικής, Δικαιοσύνης και Επικρατείας της κυβέρνησης. Το νομοσχέδιο που επεξεργαζόμαστε είναι από τα πιο σημαντικά, καθώς καθορίζει τον τρόπο ανάδειξης της κυβέρνησης και της εκλογής των βουλευτών».

Όπως είπε ο Μάξιμος Χαρακόπουλος «τα εκλογικά συστήματα είναι τριών κατευθύνσεων:

α) Η απλή αναλογική, σύμφωνα με την οποία υπάρχει απόλυτη αντιστοιχία της ψήφου των πολιτών με την εκπροσώπησή τους στη Βουλή.

β) Το πλειοψηφικό, όπου το πρώτο κόμμα, έστω και με μια ψήφο διαφορά, κερδίζει όλες τις έδρες της εκλογικής περιφέρειας.

γ) Η ενισχυμένη αναλογική, όπου εκπροσωπούνται τα κόμματα που περνούν ένα κατώφλι εισόδου, δηλαδή ένα ελάχιστο ποσοστό, και ταυτόχρονα το πρώτο κόμμα πριμοδοτείται με ένα μπόνους εδρών.

Στην Ελλάδα το κατώφλι εισόδου είναι το 3%. Σε άλλες χώρες είναι υψηλότερο, όπως στη Γερμανία που ανέρχεται στο 5%, ενώ στην Τουρκία το όριο είναι δυσθεώρητο, στο 10% για να είναι απαγορευτική η είσοδος στη Βουλή κόμματος της κουρδικής μειονότητας.

Τα επιχειρήματα που επιστρατεύει κάθε κόμμα δεν είναι μόνο ιδεολογικού περιεχομένου, αλλά συνήθως σχετίζονται και με τη δύναμή τους. Όσοι υποστηρίζουν την απλή αναλογική αναδεικνύουν την αναλογικότητα της ψήφου που πρέπει να έχει την ίδια βαρύτητα για όλους τους βουλευτές. Στον αντίποδα, όσοι υποστηρίζουν το πλειοψηφικό εστιάζουν στην αρχή της κυβερνησιμότητας, στην ανάγκη σχηματισμού κυβέρνησης. Ενδιαμέσως, μια εκδοχή ενισχυμένης αναλογικής προσπαθεί να “παντρέψει” την αναλογικότητα με την κυβερνησιμότητα».

Ο κυβερνητικός βουλευτής προέτρεψε τα παιδιά, που συνόδευαν οι εκπαιδευτικοί κ. Ιωάννης Κουρμπής, Γυμνασιάρχης, κα Ελένη Σάρρου, φιλολογος και Χαρίλαος Χριστοφορίδης, βιολόγος, να ενδιαφέρονται για ό,τι συμβαίνει γύρω τους και να γίνουν ενεργοί πολίτες.